دوشنبه 16 مهر 1403

تعداد کم نمایندگان ایلام در مجلس باید جبران شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تعداد کم نمایندگان ایلام در مجلس باید جبران شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به هر نحو ممکن بتوانیم با اتحاد همه ارکان استان تعداد کم نمایندگان خود را در مجلس جبران کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار "سارا فلاحی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (8 فروردین ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ملکشاهی که با حضور علی اکبر بسطامی دیگر نماینده ایلام، فرماندار ملکشاهی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل امور عشایری، مدیران شهرستان، اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران شهرستان در محل فرمانداری ملکشاهی برگزار شد، گفت: کار نماینده قانونگذاری و نظارت بر قانونی است که می گذارد اما به دلیل مشکلات زیادی که مردم دارند نوعی تداخل کارکرد قوا ایجاد شده است. بخشی از این برداشت غلط از وظایف نمایندگان مجلس، به خود ما نمایندگان برمی گردد که در زمان انتخابات ممکن است شعارهایی را مطرح کنیم که اصلاً در حیطه وظایف و اختیارات نماینده نباشد.

وی اظهار کرد: نماینده از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در صحن علنی مجلس است و وظیفه اش نطق، تذکر، دادن پیشنهاد، دخالت در قانونگذاری و رأی دادن به طرح ها و لوایح است و مردم باید در این زمینه از نمایندگان خود بخواهند که به وظایفشان عمل کرده و از تریبونی که مردم به آن ها داده اند بیشترین و بهترین استفاده را بکنند.

فلاحی افزود: در جهت ایجاد توجه نسبت به استان ایلام و مشکلاتش، تلاش شده از ابزارهای صحن علنی مجلس در حد توان بیشترین استفاده بشود. وقتی سخنان مطرح شده در مجلس کارشناسی حرف دل مردم باشد قطعا افکار عمومی پشت این مواضع و مطالبات قرار می گیرد و مسئولین ذیربط پاسخگو می شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به پشتوانه همین نطق ها و فعالیت های صحن علنی است که در وزارتخانه ها به سخنان و خواسته های نمایندگان مردم توجه می شود.

وی اضافه کرد: از اعتباراتی که از محل وزارت نفت یا هدفمندی یارانه ها برای استان گرفتیم برای روستاهای شهرستان ملکشاهی از حیث آسفالت و تکمیل طرحهای هادی هزینه شده و مشکلاتی چون آنتن دهی و اینترنت، بیمارستان ملکشاهی، آب شرب و... نیز همواره در مرکز توجه پیگیری های نمایندگان استان بوده و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. از بودجه اربعین باید برای راه های ملکشاهی هزینه شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: مدیران آمارهای واقعی از مشکلات و آسیب های اجتماعی استان را به وزارتخانه ها اعلام کنند تا بتوانیم متناسب با نیازهای استان اعتبار دریافت کنیم؛ با آمار کذایی توسعه استان به خطر می افتد.

وی در پایان بیان داشت: ما باید به هر نحو ممکن بتوانیم تعداد کم نمایندگان خود را در مجلس جبران کنیم. باید همه مدیران از استاندار و مدیران کل و مدیران شهرستان ها تا نمایندگان مردم در مجلس، ائمه جمعه و... یک صدای واحد و مطالبه واحد از مرکز داشته باشیم و آن مطالبه را با صدای بلند و محکم مطرح کنیم، تا به این استان و مشکلاتش آنگونه که باید و شاید توجه شود.

انتهای پیام / ک