پنج‌شنبه 14 تیر 1403

تعرفه پزشکی

تعرفه پزشکی

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به رشته‌های پایه علوم پزشکی، اصلاح تعرفه‌ها را مهم‌ترین خواسته انجمن‌های علمی گروه پزشکی اعلام کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

از این پس ارائه خدمات سرپایی و بستری برای 3 دهک اول درآمدی در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی رایگان است

وب‌گاه عصر ایران

یکی از دلایل موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

محمد رییس زاده: بی شک یکی از دلایل در این موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش تعرفه پزشکی را نامتناسب دانست و گفت: عدد 15 درصدی که به این تعرفه اضافه شده، متناسب با تورم نیست و باعث شده برخی از پزشکان از این مساله سوءاستفاده کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از تلاش برای احداث همراه‌سرای 500 تخت‌خوابی در شمال بیمارستان امام خمینی (ره) خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

محمد علی محسنی بندپی: در حال حاضر قیمت های دستوری دارو باعث شده، کیفیت دارو ها افت کند؛ به عنوان مثال اگر قبلا با یک ورق «آموکسی سیلین» می‌توانستید جلوی گلو درد را بگیرید الان با 6 ورق هم نمی شود آن درمان کرد؛ بنابراین مجبور هستید هم دز دارو را بیشتر و هم زمان مصرف را کمتر کنید.

وب‌گاه فرارو

لاری‌پور دلایل مهاجرت پزشکان را اول از همه اقتصادی می‌داند و در کنار آن، موضوعات دیگری را نام می‌برد: «عدم امکان به کارگیری بسیاری از فارغ‌التحصیلان حرف پزشکی، در مکان مناسب است. بعضی از این افراد به دلیل آنکه موقعیت مناسبی در کشور وجود ندارد، تصمیم به خروج می‌گیرند. همچنین، عدم ایجاد تسهیلات و مشوق‌های لازم برای ماندگاری و نگهداشت برای شاغلان حرفه پزشکی در کشور از دیگر دلایل این مهاجرت...

وب‌گاه عصر ایران

علت رکود مهاجرت بین سال‌های 98 تا 1401 به گفته او، عدم پذیرش مهاجرت از سوی بسیاری از کشورها و کاهش رفت و آمدها بوده است، اما با باز شدن فضا، مهاجرت یک بار دیگر افزایش داشته است. این افزایش مربوط به سال گذشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجموعه پزشکان و پرستارانی که سال گذشته از کشور خارج شده‌اند از 10 هزار نفر گذشته است. تا پیش از این خروج و مهاجرت پزشکان در رده پزشکان عمومی در سطح بالاتری قرار داشت، اما حالا متخصصان گوی رفتن را ربوده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: در تازه‌ترین تحولات جامعه پزشکی، تمایل متخصصان برای مهاجرت از پزشکان عمومی پیشی گرفته است. این در حالی است که میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت‌های سفر، دو برابر شده است. این عدد بین 6 تا 10 هزار پزشک متغیر است. این عدم قطعیت به‌دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موج مهاجرت هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. در تازه‌ترین تحولات جامعه پزشکی، تمایل متخصصان برای مهاجرت از پزشکان عمومی پیشی گرفته است. این در حالی است که میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت‌های سفر، دو برابر شده است. این عدد بین 6 تا 10 هزار پزشک متغیر است. این عدم قطعیت به‌دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی است.

وب‌گاه فرارو

جعفری نمین با اشاره به موضوع اجرای پزشکی خانواده و سیستم ارجاع در کشور گفت: متاسفانه جایگاه واقعی ماماها در این موضوعات دیده نشده و باید جایگاه ماماها در تیم سلامت خانواده در نظر گرفته شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: دولت و مجلس باید با تامین شغل و درآمد مناسب و ایجاد امنیت شغلی مانع از خروج این سرمایه‌های ملی شوند.