دوشنبه 16 مهر 1403

تعطیلی یک هفته‌ای کتابخانه‌های عمومی در سه شهرستان استان زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعطیلی یک هفته‌ای کتابخانه‌های عمومی در سه شهرستان استان زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به علت وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرمدره از 16 تیرماه به مدت یک هفته تعطیل شد.

امیرعلی نیکبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه در چند مقطع زمانی خدمات فیزیکی به اعضا را تعطیل کردند.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هم اکنون حدود 85 هزار نفر در این استان معادل 8.5 درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از 2 برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان 97 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 36 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

به گزارش ایرنا همچنین بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از 15 تیر جاری به مدت یک هفته فعالیت سینماها، همه آموزشگاه ها آزاد هنری، چاپخانه ها و کلیه فعالیت های جمعی فرهنگی و هنری در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره و ماهنشان به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*