دوشنبه 7 آبان 1403

تلاش مسئولان برای آزادی حاجی اصفهانی ادامه د ارد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
تلاش مسئولان برای آزادی حاجی اصفهانی ادامه د ارد

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: در شب وداع یکی از کاروان ها یک از زائران به نام خلیل دردمند با عکس شهید سلیمانی عکس یادگاری گرفته بود و به همین دلیل توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد و مقامات مسئول و ذی ربط در سازمان حج و وزارت خارجه دنبال هستند که ایشان آزاد شود.

حجه الاسلام مهدی گرجی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس از اصفهان مطرح کرد: در سفر اخیر خانه خدا ماموران امنیتی عربستان برخی از زائران ایرانی را بازداشت می‌کردند. تعدادی زیادی از اینها جوانانی بودند که به عشق سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با تصویری از ایشان که بر روی موبایل خود داشتند در حین طواف به یاد آن قهرمان ملی عکس یادگاری می‌گرفتند و این برای ماموران امنیتی عربستان سوال شده بود که شاید این حرکت یک پروژه ای است و زائران به طور عمدی این کار را انجام می دهند.

وی گفت: با صحبت با ماموران امنیتی گفته شد که هیچ عمدی در کار نیست و مردم به عشق مرد بزرگی که فداکاری کرد و خطر بزرگی را از جهان اسلام و بشریت دفع کرد عکس یادگاری می‌گیرند.

گرجی افزود: در شب وداع یکی از کاروان ها یک از زائران به نام خلیل دردمند با عکس شهید سلیمانی عکس یادگاری گرفته بود و به همین دلیل توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد و مقامات مسئول و ذی ربط در سازمان حج و وزارت خارجه دنبال هستند که ایشان آزاد شود.

مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان اصفهان افزود: در تلفن همراه این حاجی ایرانی بازداشت شده تصاویری و مطالبی در جانبداری از برخی از رزمندگان بزرگوار در نبردهای مختلف در منظقه بوده است که مقدرای حساسیت برای نیروهای امنیتی عربستان ایجاد کرده به گونه ای که اینان فکر کرده اند حاجی بازداشت شده یک نیروی نظامی و امنیتی است و برهمین اساس در حال تحقیقات بیشتر در این زمینه هستند که وی یک زائر معمولی بوده است و نیروی نظامی و امنیتی نبوده است.

گرجی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد این حاجی زودتر به آغوش خانواده اش برگردد.