پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت.

به گزارش ایرنا، برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.

به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران - تفلیس ساعت 10:30 انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.

پرواز رم - تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقایقی دیگر در باند فرودگاه خواهد نشست.

پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.

گزارش ایرنا از آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال فعال شدن پدافند هوایی در برخی نقاط کشور برای مقابله با برخی اهداف احتمالی، گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور حکایت از این دارد که تاکنون اصابت و انفجاری گسترده‌ای که ناشی از برخورد هرگونه تهدید هوایی باشد گزارش نشده است.

از سویی بررسی‌های میدانی در شهر اصفهان نشان می‌دهد تاسیسات مهم در این استان به ویژه تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است و حادثه‌ای در آنها گزارش نشده است.

تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که به‌عنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است.

تاکنون گزارشی از شلیک سامانه‌های پدافندی موشکی دریافت نشده است.

گزارش رسانه‌های خارجی درباره شنیده شدن صدای انفجار در ایران رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجارهایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی. ان. ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای. بی. سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

صدای انفجار در آسمان اصفهان چه بود؟  حوالی ساعت 4 بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت 4 بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان اصفهان در وضعیت عادی قرار دارد.