یک‌شنبه 15 مهر 1403

تمام فعالیت‌های استان تهران باید با سیاست‌های آمایش سرزمین تنظیم شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تمام فعالیت‌های استان تهران باید با سیاست‌های آمایش سرزمین تنظیم شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تمام فعالیت‌های استان تهران باید با سیاست‌های آمایش سرزمین تنظیم شود و کمترین آسیب را به منابع آبی و خاکی ما وارد کند.

علاالدین ازوجی گفت: محیط، انسان و فعالیت ها باید به گونه ای تنظیم شود که... منجر به بهبود زندگی و رفاه جامعه با کمترین آسیب به محیط زیست شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در استان تهران، منابع انسانی خوبی داریم، اما منابع پایه کشور مثل آب و خاک است که در معرض خطر قرار دارد. ما در ایران هم کم آبی داشته و هم در نحوه مصرف آب مشکلات زیادی داریم. فعالیت هایی که در استان تهران انجام میشود، باید با سیاست های آمایش سرزمین تنظیم باشد و کمترین آسیب را به منابع آبی و خاکی ما وارد کند. با استفاده از روش های دانش بنیان میتوان به حفظ آب، منابع و تصفیه پساب ها و شکوفایی اقتصاد و اشتغال کشور امیدوار بود.

عضو تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: در مواردی تکالیفی از سوی مسئولین به صنایع داده می‌شود که این صنایع خصوصی هستند و مورد استقبال آنها قرار نمی‌گیرد، بنابراین سیستم نظام انگیزشی بسیار ضعیف است.

به گفته ازوجی، برگزاری این نمایشگاه برای استان تهران و کل صنایع کشور بسیار موثر بود. در صحبت با صاحبین مشاغل و صنایع بسیاری از آنها از نظام تنبیهی ناراضی بودند، به خصوص صنایع خصوصی، شرکتی که صادرات انجام میدهد. چند سال بعد به آن یارانه تعلق می‌گیرد، و این اثر بخش نیست اما اگر شرکتی خطایی کند، بلافاصله جریمه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست