سه‌شنبه 24 مهر 1403

تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد / ترامپ و بایدن پیشتاز شدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد / ترامپ و بایدن پیشتاز شدند

اقتصادنیوز: انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 دیروز یا همان سه‌شنبه بزرگ برگزار شد و نتایج آن به‌تدریج اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه که تاکنون در 12 ایالت پیروز شده است، مطابق پیش‌بینی‌ها پیش رفته و انتظار می‌رود نیکی هیلی، تنها رقیب خود پر حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

مقامات یا نمایندگان هر حزب که تحت عنواندلیگیت شناخته می‌شوند، براساس نتیجه هر رقابت، به نامزد برتر تعلق می‌گیرند. تأیید نامزدی هر فرد در حزب متبوع، به کسب تعداد مشخصی دلیگیت بستگی دارد و این دلیگیت‌ها در نهایت در روز گردهمایی سیاسی (کنوانسیون حزب)، نامزد مورد نظر را معرفی می‌کنند.

خبر مرتبط استقبال ترامپ از جنگ اسرائیل علیه غزه

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای به شکلی صریح اعلام کرد از جنگ جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه حمایت می‌کند.

در سه‌شنبه بزرگ، در مجموع نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای دست کم 865 و نامزدهای دموکرات برای حداقل یک هزار و 420 هیات نمایندگی رقابت می‌کنند.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش‌بینی کرده بود که در این روز دست کم 773 نماینده را به اصطلاح در جیب خواهد داشت. او تا پیش از این رای 247 نماینده را از آن خود کرده است.

انتخابات مقدماتی 2024 حزب جمهوری‌خواه

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ تاکنون یک هزار و 17 دلیگیت (هیات نمایندگی) به دست آورده و این رقم برای نیکی هیلی 92 است. نامزد نهایی این حزب به دست کم یک هزار و 215 دلیگیت نیاز دارد.

انتخابات مقدماتی 2024 حزب دموکرات

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که تقریبا در حال مبارزه انتخاباتی با خودش اس نیز تاکنون یک هزار و 564 دلیگیت را از آن خود کرده است. او برای قطعی شدن نامزدی این حزب به یک هزار و 968 دلیگیت نیاز دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد / ترامپ و بایدن پیشتاز شدند 2
تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد / ترامپ و بایدن پیشتاز شدند 3
تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد / ترامپ و بایدن پیشتاز شدند 4