جمعه 13 مهر 1403

تهدید حمله نظامی اسرائیل؛ نفتکش‌های ایرانی خارک را ترک کردند

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تهدید حمله نظامی اسرائیل؛ نفتکش‌های ایرانی خارک را ترک کردند

براساس برخی اخبار تاییدنشده، در پی تهدید اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات نفتی کشورمان، نفتکش‌های ایرانی، لنگرگاه جزیره خارک را ترک کردند براساس برخی اخبار تاییدنشده، در پی تهدید رژیم صهیونسیتی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات نفتی کشورمان، نفتکش‌های ایرانی، لنگرگاه جزیره خارک را ترک کردند. گزارش‌های غیررسمی که تا کنون توسط منابع دولتی تایید نشده است، از این حمایت دارد که با توجه...

براساس برخی اخبار تاییدنشده، در پی تهدید رژیم صهیونسیتی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات نفتی کشورمان، نفتکش‌های ایرانی، لنگرگاه جزیره خارک را ترک کردند.

گزارش‌های غیررسمی که تا کنون توسط منابع دولتی تایید نشده است، از این حمایت دارد که با توجه به این که بایدن احتمال حمله اسرائیل به عملیات نفتی ایران را رد نکرد، تمام نفتکش‌های ایرانی لنگرگاه پایانه نفتی جزیره خار‌گ را ترک کرده‌اند. این اولین بار از نوامبر گذشته است که لنگرگاه خالی است.

نکر ترکر و بر اساس تصاویر ماهواره ای ایران در پی حمله احتمالی اسرائیل تمامی (یا تعداد زیادی) از تانکر های نفت را از جزیره خارک خارج کرده است

شرکت ردیابی نفتکش‌ها، «تانکر ترکرز»، شب پنج‌شنبه 12 مهر در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که به‌نظر می‌رسد شرکت ملی نفت‌کش ایران «از یک حمله قریب‌الوقوع توسط اسرائیل بیم دارد».

تانکر ترکرز در ادامه نوشت «نفت‌کش‌های بزرگ خالی این شرکت دیروز پایانه نفتی اصلی کشور، جزیره خارک، را ترک کردند».

«تانکر ترکرز» در ادامه نوشت: «توجه داشته باشید که بارگیری نفت خام ادامه دارد، اما تمام ظرفیت حمل و نقل خالی اضافی از لنگرگاه جزیره خارک خارج شده است. این اولین بار از زمان دور تحریم‌های سال 2018 است که شاهد چنین چیزی هستیم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در همین روز به خبرنگاران گفت که در حال بررسی احتمال حملات اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران به عنوان پاسخی به حملات موشکی تهران به اسرائیل است.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

تهدید حمله نظامی اسرائیل؛ نفتکش‌های ایرانی خارک را ترک کردند 2