سه‌شنبه 3 مهر 1403

تهدید‌های جدید، رویکرد جدید را می‌طلبد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تهدید‌های جدید، رویکرد جدید را می‌طلبد

به گزارش گروه اجتاعی خبرگزاری دانشجو، جعفر میعادفر، رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، توجه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سلامت کشور را ضروری خواند و گفت: در دنیا بیش از 50 نوع بلایای طبیعی شناخته شده وجود دارد که بیش از 30 نوع آن در ایران رخ داده است. رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل...

به گزارش گروه اجتاعی خبرگزاری دانشجو، جعفر میعادفر، رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، توجه به حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سلامت کشور را ضروری خواند و گفت: در دنیا بیش از 50 نوع بلایای طبیعی شناخته شده وجود دارد که بیش از 30 نوع آن در ایران رخ داده است.

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در دولت سیزدهم پرداخت و با تاکید بر به کارگیری اقدامات دفاع غیرعامل گفت: تهدید‌های جدید، رویکرد جدید را می‌طلبد.

دکتر میعادفر از دست اندرکاران این همایش ملی به ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس و رییس کمیته پدافند دانشگاه برای پیگیری و برگزاری این همایش ملی قدردانی کرد.

بررسی موقعیت ایران و تهدیدات نظام سلامت، جنگ‌های ترکیبی، آمیخته و هیبریدی و نقش نظام سلامت در این بحران‌ها؛ وظایف عملیاتی پدافند غیرعامل، حوزه مسوولیتی پدافند غیرعامل، تهدید‌های سایبری، مقابله با تهدید‌های طبیعی، اهداف و مقاصد غیر عامل در نظام سلامت دیگر محور‌های این همایش ملی بود.

شرح وظایف پدافند و تبیین برنامه عملیاتی سال 1402 کمیته پدافند غیرعامل از دیگر محور‌های این همایش ملی بود که از سوی دکتر میعادفر، رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به آن پرداخته شد.

گفتنی است این همایش ملی تخصصی، روز سه شنبه، نوزدهم دیماه 1402 در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.