پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

توافق اولیه ایران و قطر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
توافق اولیه ایران و قطر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزرای کشور قطر در خصوص افزایش خطوط حمل و نقلی میان ایران و قطر بحث و توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور حاصل شد.

در سفر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به کشور قطر در بحث حمل و نقل دریایی توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری بین دو کشور صورت گرفت.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به قطر ضمن دیدار با نخست وزیر دولت قطر در جلسه با وزیر حمل و نقل این کشور شرکت کرد. در این جلسه نخست وزیر دولت قطر براساس تاکید امیر کشور خود بر توسعه و اهمیت روابط استراتژیک دو کشور تاکید کرد و خواستار آن شد این روابط در همه عرصه‌ها خصوصا در حوزه اقتصادی که منافع آن مرتبط با مردم است، گسترش یابد.

در ادامه جلسه دیگری به ریاست "جاسم بن سیف السلیطی" وزیر حمل و نقل قطر در محل وزارت حمل و نقل کشور قطر برگزار شد؛ در این جلسه وزرای تجارت، اقتصاد و ریاست قطر ایرویز و دیگر مسئولان مرتبط با حوزه توریسم، اقتصاد و حمل و نقل حضور یافتند و جنبه‌های مختلف همکاری میان دو کشور را بررسی کردند.

مباحث مرتبط به بازی‌های جام جهانی در قطر، تسهیل سفر، فراهم‌سازی حداکثر امکانات رفاهی برای تماشاگران ایرانی و عرضه صنایع دستی و محصولات ایرانی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزرای کشور قطر در خصوص افزایش خطوط حمل و نقلی میان ایران و قطر بحث و توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری میان دو کشور حاصل شد.

در این دیدار که وزیر بازرگانی و رئیس سازمان گردشگری کشور قطر و مدیر هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) حضور داشتند، افزایش خطوط حمل و نقلی میان دو کشور از جمله در بخش هوایی و دریایی از اولویت‌های موربحث و بررسی قرار گرفت و در بخش هوایی توافق شد به تعداد گردشگران ایرانی مجوز پرواز از سوی هر دو کشور صادر شود.

در بحث حمل‌ونقل دریایی نیز توافق اولیه برای ایجاد خط کشتیرانی مسافربری صورت گرفت. در این سفر در خصوص امکان سرمایه گذاری کشور قطر مذاکره شد تا در پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقلی در ایران به‌خصوص در پروژه‌های موجود در بنادر حضور یابد.

تماشاخانه

ببینید | سکانسی پربازدید از بازی شهاب حسینی در «پوست شیر»

ایران ای سرای امید.../ داستان یک تصنیف وطنی (فیلم)

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
توافق اولیه ایران و قطر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری 2
توافق اولیه ایران و قطر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری 3
توافق اولیه ایران و قطر برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافربری 4