شنبه 21 مهر 1403

توجه به رده پایه، لازمه موفقیت در المپیاد استعدادهای برتر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توجه به رده پایه، لازمه موفقیت در المپیاد استعدادهای برتر است

همدان - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان همدان گفت: لازمه موفقیت و کسب مدال‌های رنگارنگ در المپیاد استعدادهای برتر کشور نیازمند توجه جدی به رده‌های سنی پایه به ویژه نونهالان و نوجوانان است.

ملیحه براز روز شنبه در نشست با اعضای هیات های ورزشی شهرستان همدان اظهار داشت: 70 درصد از مجموع مدال های کسب شده ورزشکاران این استان در المپیاد استعدادهای برتر کشور به همدان اختصاص دارد و باید این روند در دوره آینده المپیاد رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه هیات های ورزشی به دوره های استعدادیابی بیان داشت: شناسایی و توجه به نخبه های ورزشی جزو رویکردهای اصلی دستگاه ورزش است و هیات های موفق در این حوزه مورد تشویق و حمایت همه جانبه قرار می گیرند.

براز خاطرنشان کرد: توجه به استعدادهای پایه و شکوفایی آنها در مسیر قهرمانی کشور زمینه ساز رسیدن به جایگاه تیم های ملی و نیز پشتوانه مهم در رده های سنی مختلف ورزش استان است که باید در اولویت کاری هیات ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دستگاه ورزش شهرستان همدان زمینه ایجاد 48 هیات ورزشی را مهیا ساخت، گفت: این هیات ها در سطح شهرهای همدان، مریانج و بخش قهاوند راه اندازی شده اند.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان همدان یادآور شد: در صورت حمایت مالی اداره کل ورزش استان توانایی راه اندازی رشته های هندبال و کشتی ساحلی را با توجه به زیرساخت های موجود داریم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی در سطح هیات های شهرستان همدان گفت: روسای هیات ها نسبت به برگزاری دوره های آموزشی داوری و مربیگری پس از بهبودی شرایط شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

براز با قدردانی از مشارکت چشمگیر بسیج ورزشکاران و نیز هیات ورزش های رزمی در گندزدایی سالن های ورزشی از ابتدای امسال تاکنون گفت: این اقدام جهادی همچنان ادامه خواهد داشت.

هم اکنون نزدیک به 50 هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح شهرستان همدان فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*