سه‌شنبه 17 مهر 1403

توزیع 45 هزار بسته پروتئینی ستاد اجرایی فرمان امام در زنجان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توزیع 45 هزار بسته پروتئینی ستاد اجرایی فرمان امام در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان گفت: در مرحله دوم رزمایش احسان و همدلی توزیع 45 هزار بسته پروتئینی به میزان چهار کیلوگرم توسط گروه‌های جهادی این ستاد، به خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در زنجان آغاز شد.

رحمان هادی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت دهه کرامت و در مرحله دوم اجرای رزمایش همدلی و احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توزیع چهار میلیون بسته پروتئین در سراسر کشور بین نیازمندان، اقشار آسیب دیده از کرونا، صنوف مختلف حتی جامعه هدف هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شده است.

وی اضافه کرد: سهم استان زنجان در این طرح 45 هزار بسته پروتئینی به ارزش 2 میلیارد تومان است که با همکاری‌های انجام گرفته توزیع آن در شهر زنجان آغاز شده و به تدریج در سطح شهرستان های استان نیز گسترش خواهد یافت.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به نوسانات وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت مرغ، امکان خرید آن در بین خانواده‌های آسیب پذیر به حداقل رسیده و بر این مبنا توزیع این ماده غذایی در بین گروه‌های هدف مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی کشور فعالیت قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز تعطیل نشده، بطوریکه پیش از این در حوزه عمرانی فعالیت چشمگیری داشت، امسال بیش از همه در مسائل معیشتی متمرکز شده است.

دبیر قرارگاه جهادی ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان گفت: بر این مبنا در مرحله دوم رزمایش توزیع بسته های پروتئینی علاه بر گروه‌های آسیب پذیر، مناطق روستایی محروم و حاشیه شهرها نیز مورد توجه قرار گرفته اند که این کار طبق برنامه انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: پیش از این و طی اردیبهشت امسال اولین مرحله رزمایش "همدلی و احسان" این ستاد همزمان با سراسر کشور با توزیع 24 هزار سبد غذایی" هر خانواده میهمان یک شهید" در سطح این استان انجام شد که هر چند نواقص داشت اما 90 درصد برنامه تحقق یافت.

هادی نژاد افزود: طی مرحله کنونی و با برگزاری جلسات متعدد با گروه‌های جهادی استان، خیریه ها، هیات های مذهبی و موسسات فرهنگی، با دریافت کد رهگیری، نسبت به برنامه ریزی هدفمند و منسجم برای توزیع این اقلام غذایی در بین گروه‌های هدف مبادرت شد.

این مسؤول ادامه داد: در این راستا و برای خدمات رسانی مطلوب و دریافت بانک جامع اطلاعاتی افراد گروه هدف و یکپارچگی فعالیت ها، در شهر و روستاها تلاش شد، خدمت به جامعه هدف بدون موازی کاری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: وجود چنین بانک اطلاعات جامع از افراد نیازمند می تواند توزیع دوباره را کاهش دهد و خدمات به افراد نیازمند با دقت انجام گیرد.

دبیر قرارگاه جهادی ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان ادامه داد: توزیع بسته های پروتئین ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان زنجان که از روز گذشته آغاز شده تا پایان تیر امسال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین مرغ مورد نیاز در این طرح با هدف حمایت از تولیدات داخلی از این استان انجام گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*