چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

توسعه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

اراک - ایرنا - معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور گفت: توسعه حمل و نقل ریلی کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

مرتضی جعفری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن اراک با یادآوری به رویکرد مناسب دولت در تقویت صنعت ریلی افزود: ایجاد زیر ساخت‌ها و اجرای طرح‌ها برای افزایش بارگیری و جابه جائی مسافر از برنامه‌های اولویت دار دولت است.

وی بهره وری و ارتقای نیروی انسانی راه آهن را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: راه آهن از جمله معدود سازمان‌هایی بود که با وجود بحران کرونا و فشارهای اقتصادی توانسته به فعالیت خود ادامه دهد و این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مدیر کل راه آهن اراک نیز در این نشست گفت: خدمت رسانی به مردم از جمله برنامه‌های راه‌آهن این شهرستان بوده و تاخیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.

سعید ترکی افزود: مبنای عملکرد راه آهن اراک اسناد بالادستی بوده و اختصاص 30 درصد سهم بار و 20 درصد سهم جابه جایی مسافر کشور در بستر ریل تا سال 1404، از برنامه‌های این اداره است.

وی ادامه داد: اجرای این مهم افزایش بهره‌وری و اصلاح فرایندها را به همراه دارد.

مدیر کل سابق راه آهن اراک گفت: رکورد بارگیری این ناحیه در مدت 16 ماه گذشته با کمک همکاران راه آهن این شهرستان سه بار شکسته شدو اکنون شاخص‌های بار راه آهن این شهرستان مثبت است.

حمید گوگوچانی افزود: احداث زیرگذر کیلومتر 358 شازند، اتصال محور ریلی جنوب به غرب و راه اندازی و نصب سامانه مرکز کنترل سیر و حرکت سی تی سی در ایستگاه شازند از دیگر اقدامات راه‌آهن اراک در این مدت بوده است.

وی با یادآوری اجرای دهکده لجستیک در ایستگاه کرمانشاه ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی طی این مدت در استان مرکزی شناسائی شده است.

در این نشست که با حضور معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشور برگزار شد از خدمات حمید گوگوچانی تقدیر و سعید ترکی به عنوان مدیرکل راه آهن اراک معرفی شد.

برچسب‌ها