جمعه 10 فروردین 1403

توسعه صنایع پایین دستی؛ با پالایشگاه سازی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توسعه صنایع پایین دستی؛ با پالایشگاه سازی

عضو کمیسیون انرژی گفت: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت نفت، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی گفت: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی می‌شود و به تقویت منابع ارزی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت پروژه‌های نفت و گاز به‌ویژه پتروپالایشگاه‌ها سودآور بوده و برگشت سرمایه خوبی دارد، ادامه‌داد: احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، جلوگیری از فروش نفت خام، تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور، اشتغال، بی‌اثر کردن تحریم‌ها، افزایش درآمد ارزی، رسیدن به تنوع مشتری و غیره را در پی خواهد داشت. بیشتر بخوانید: از 3 فاز دیگر پالایشگاه 14 پارس جنوبی تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: راه‌اندازی و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها افزون بر مزیت‌هایی که دارد، سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش نیز می‌شود.

بیگی‌نژاد اظهار داشت: هدایت نقدینگی به سمت تولید، بالا رفتن ارزش پول ملی و اشتغال‌زایی، بدون شک با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصاد ملی محقق می‌شود.

تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پترو پالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق سنگین روز دوشنبه (دهم مردادماه) در حضور رئیس‌جمهوری امضا شد.