شنبه 14 مهر 1403

توسعه گردشگری سلامت در زنجان نیازمند معرفی ظرفیت‌ها است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه گردشگری سلامت در زنجان نیازمند معرفی ظرفیت‌ها است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: توسعه گردشگری سلامت در این استان نیازمند معرفی قابلیت ها و زیرساخت‌های این نوع گردشگری در زنجان و نیز استان‌های هم‌جوار است چرا که جذب و رضایت گردشگر داخلی موجب ورود گردشگر خارجی نیز می‌شود.

امیر ارجمند روز سه شنبه از صدور نخستین مجوز فعالیت برای یک دفتر خدمات مسافرتی این استان در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و افزود: استان زنجان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد و تلاش ما جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه سلامت به استان است.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت فقط مختص بیماران خارجی نیست، اظهار داشت: توریسم سلامت یکی از شاخه‌های گردشگری است که می‌تواند در این دوران برای صنعت گردشگری راهگشا باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری کم‌هزینه و آسان است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است.

به گزارش ایرنا، به زعم کارشناسان وجود خیریه های متعدد در حوزه سلامت، ارتقای خدمات درمانی و از طرفی وجود ظرفیت های بی بدیل در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی در استان زنجان شرایط مناسبی را برای گسترش بیشتر گردشگری سلامت فراهم کرده است.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و پیشگیری تقسیم می‌شود.

هم‌اکنون ایران از مقاصد گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای هم‌جوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

*س_برچسب‌ها_س*