چهارشنبه 11 مهر 1403

توسل به حضرت زینب (س) دلم را آرام می‌کرد / مدافعان حرم یادآور رشادت‌های پدرم هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
توسل به حضرت زینب (س) دلم را آرام می‌کرد / مدافعان حرم یادآور رشادت‌های پدرم هستند

دختر شهید "صفرعلی فیض بیگدلی" گفت: سال‌ها دوری از پدر سخت بود به ویژه اینکه خواهر، برادر و مادری نداشتم تا تنهایی‌هایم را با آنان قسمت کنم و فقط توسل به حضرت زینب (س) دلم را آرام می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بار دیگر عطر شهدا، شهر شهیدپرور قزوین را معطر کرد و دل مردمان دیار مینودری را جلا بخشید.

ایام فاطمیه امسال با حضور شهدا، رنگ و بوی دیگری دارد و چشمان دو خانواده شهید قزوینی پس از سال‌ها فراغ با دیدن عزیزان سفرکرده روشن شد و دلهایشان قرار یافت. شهید صفرعلی فیض بیگدلی یکی از شهدای مفقودالاثری است که پیکر مطهرش پس از 38 سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شد و حال پس از سالها فراغ، دختر این شهید بزرگوار که تنها یادگار اوست می‌تواند بار دیگر پیکر پدر شهیدش را در آغوش گیرد و با او از رنج سال‌ها دوری و چشم انتظاری بگوید. مقدسه فیض بیگدلی دختر شهید "صفرعلی فیض بیگدلی" در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: زمانی که تازه متولد شده بودم مادرم را از دست دادم و پدر، همه زندگیم شد که او هم در سن 14 سالگی‌ام به شهادت رسید. وی افزود: سال‌ها دوری از پدر سخت بود به ویژه اینکه خواهر، برادر و مادری نداشتم تا تنهایی‌ها و غم فراغ را با آنان قسمت کنم و فقط توسل به حضرت زینب (س) دلم را آرام می‌کرد؛ هر وقت که از غم دوری پدر به تنگ آمده و گریه می‌کردم از این بانوی بزرگ اسلام می‌خواستم که به دلم صبر دهد. فرزند شهید فیض بیگدلی تصریح کرد: زمانی که جنگ با داعش شروع شد با مشاهده شهدای مدافع حرم، دلم بسیار آرام می‌گرفت چون با خود می‌گفتم، پدرم مدافع وطن بود و اینان مدافع حرم هستند که از شهدای دفاع مقدس الگو گرفتند. وی با اشاره به سال‌ها فراغ از پدر گفت: در طول همه این سال‌ها وقتی عید نوروز از راه می‌رسید چشمانم به درب گره می‌خورد و محبت پدرانه را طلب می‌کردم که با تولد فرزندانم به مرور دلتنگی‌هایم التیام یافت. فیض بیگدلی با بیان اینکه وابستگی شدیدی به پدرم داشتم، عنوان کرد: پدرم بعد از ازدواجم مجدد عازم منطقه عملیاتی شد و زمانی که برای خداحافظی به دیدارم آمد، او را در آغوش گرفته و گفتم «پدر من چشم انتظارت هستم زودتر بازگرد»، که او در پاسخ گفت «دخترم این حرف را نزن؛ زیرا من در این عملیات شهید خواهم شد» و همان آخرین دیدارمان بود. وی خاطرنشان کرد: پدرم انسان مهربانی بود که برای حل مشکلات اهالی روستا پیش‌قدم می‌شد و مردم به عنوان یک شخص معتمد به او مراجعه می‌کردند. دختر شهید بیان کرد: در طول این سه ماه که خبر شناسایی پدرم را شنیدم دلتنگی و بی‌تابی‌ام بیشتر شده؛ اما هرگاه عکس او را در آغوش می‌گیرم، احساس می‌کنم او کنارم است و احساس آرامش می‌کنم. گفتنی است؛ شهید صفرعلی فیض بیگدلی، اول آبان ماه 1309 در روستای زاغج از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان به دنیا آمد و با فراگیری علوم قدیم، در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و همزمان با شغل کشاورزی، به تدریس کودکان روستای خود در مکتب خانه می‌پرداخت. این شهید والامقام هفتم اسفند 1362 در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد که پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد پیکر مطهرش سال 1395 به عنوان شهید گمنام در شهرستان میامی استان سمنان تدفین و به خاک سپرده شده است. پدر، مادر و همسر شهید فیض بیگدلی در قید حیات نیستند و تنها یک دختر 53 ساله از این شهید دفاع مقدس باقیمانده است. انتهای پیام /
توسل به حضرت زینب (س) دلم را آرام می‌کرد / مدافعان حرم یادآور رشادت‌های پدرم هستند 2