دوشنبه 11 تیر 1403

توصیه نیویورک تایمز به بایدن: از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کن!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
توصیه نیویورک تایمز به بایدن: از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کن!

اقتصادنیوز: هیئت تحریریه روزنامه نیویورک‌تایمز پس از نمایش فاجعه‌بار بایدن در مناظره با ترامپ در یادداشتی تحت عنوان «بایدن برای نجات کشورش باید از انتخابات کناره‌گیری کند» از رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا خواست از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و به کاندیدای دموکرات دیگری اجازه بدهد در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شرکت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، هیئت تحریریه نیویورک‌تایمز که از اتاق خبر این روزنامه مجزا است، حضور دوباره بایدن در رقابت‌های انتخاباتی را «قماری پی‌پروا» خواند و گفت مناظره با ترامپ نشان داد که بایدن در این آزمون شکست خورده است.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز نوشته است: دموکرات‌ها باید بپذیرند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیگر قادر به شکست قاطعانه دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر نیست و به همین دلیل است که باید نامزد مناسب‌تری برای جایگزینی او پیدا کنند.

درخواست تجدیدنظر یک روز پس از آن صورت گرفت که بایدن در جریان مناظره زنده ریاست جمهوری در آتلانتا، جورجیا، آنچه را که بسیاری به عنوان عملکرد فاجعه بار مقابل ترامپ توصیف کردند، ارائه کرد. ناظران خاطرنشان کردند که بایدن ضعیف و گیج برای تمام کردن جملات خود به شدت تلاش می‌کرد؛ کلمات را قاطی می کرد، سخنانش قابل‌تشخیص نبود، کلمات را می‌بلعید و در جریان دوئل تلویزیونی با ترامپ جمهوری‌خواه به فضا خیره شده بود.

خبر مرتبط کناره گیری جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری؟/ واکنش مشاور رئیس جمهور آمریکا

اقتصادنیوز: یکی از مشاوران «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد انتخابات 2024 این کشور در واکنش به انتقادات از عملکرد بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی، گفت او قصد کناره‌گیری ندارد و به رقابت ادامه خواهد داد.

در این نوشتار آمده است: دیگر دلیل کافی برای اینکه بایدن نامزد دموکرات‌ها باشد، وجود ندارد. نمی‌توان انتظار داشت رای‌دهندگان آنچه را که آشکار بود نادیده بگیرند: بایدن مردی نیست که چهار سال پیش بود.

این هیئت همچنین استدلال کرد که بایدن در صحنه مناظره «سایه‌ای از مرد بزرگ ملت» بود که "مبارزه" کرد تا موضع سیاسی خود را بیان کند و در نهایت نتوانست به اندازه کافی با ترامپ مقابله کند.

خبر مرتبط اولین واکنش جو بایدن به مجرم شناخته شدن پسرش در دادگاه

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا گفت: من حکم قضائی مبنی بر محکومیت پسرم را می‌پذیرم و به رویه‌های قضائی احترام می‌گذارم.

آنها گفته‌اند: آقای بایدن رئیس‌جمهور قابل تحسینی بوده است. تحت رهبری او، مردم شکوفا شدند. او به یک سری چالش‌های بلندمدت رسیدگی کرد و زخم‌هایی که توسط دونالد ترامپ ایجاد شد را التیام بخشید. اما بزرگ‌ترین خدمت عمومی که آقای بایدن می‌تواند امروز انجام دهد این است که اعلام کند برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد.»

در این مقاله تاکید شده است: «در میان دموکرات‌ها رهبرانی هستند که جایگزین قانع‌کننده و پرانرژی‌تری برای رویارویی با ترامپ هستند.» اینکه امیدوار باشیم آمریکایی‌ها که سن و ناتوانی بایدن را که با چشمان خود می بینند نادیده بگیرند، یک قمار بزرگ است.»

هیئت تحریریه به این نتیجه رسیده که اگر دموکرات‌ها اعتراف کنند که بایدن نمی‌تواند به رقابت ادامه دهد و فرآیندی را برای انتخاب فردی توانمندتر به جای او ایجاد کنند، شانس بیشتری برای شکست ترامپ دارند.

با این همه بایدن اطمینان داده که می‌تواند «این کار را انجام دهد» و از حمایت دو تن از رئیس‌جمهوران پیشین (باراک اوباما و بیل کلینتون) برخوردار است.

بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات و پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در جریان مناظره 90 دقیقه‌ای با ترامپ، رقیب جمهوری‌خواهش بارها با مطرح ساختن جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و ازدست‌دادن رشته افکارش و سکوت‌های عجیب گاف داد و سردرگم ظاهر شد.

هیئت تحریریه نیویورک‌تایمز هیچ جایگزینی پیشنهاد نکرده است، اما رسانه‌ها و صاحبنظران آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند که چندین دموکرات برجسته می‌توانند به طور بالقوه جایگزین بایدن شوند، از جمله معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، و فرماندار ایلینوی جی بی پریتزکر.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
توصیه نیویورک تایمز به بایدن: از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کن! 2