شنبه 14 مهر 1403

توضیحات ذوالنور درباره شمار جان‌باختگان حوادث آبان 98

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توضیحات ذوالنور درباره شمار جان‌باختگان حوادث آبان 98

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با ارائه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان 98، شمار جان‌باختگان این حوادث را 230 نفر اعلام کرد

«مجتبی ذوالنور» روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد فوتی‌های حوادث آبان 98، اظهار کرد: وقایع آبان 98 یک حادثه طبیعی بود از این جهت که مردم می‌توانند به برخی مسائل اعتراض داشته باشند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با اشاره به تعداد جان‌باختگان حوادث آبان گفت: در این حوادث 230 کشته شدند که 6 نفر از آنها مامورین رسمی و امنیتی بودند.

ذوالنور گفت: 20 درصد جان‌باختگان در قالب نیروهای عمل کننده برای نظم و امنیت در صحنه بودند. 7 درصد کسانی بودند که در درگیری‌های مستقیم با نیروهای امنیتی کشته شدند.

وی گفت: 16 درصد کشته شدگان ناشی از حمله به مراکز امنیتی و نظامی بودند. 92 مرکز مورد تعرض قرار گرفتند. 31 درصد جان‌باختکان به دلیل حمله به مراکز عمومی کشته شدند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: 26 درصد کسانی هستند که جزو معارضین نبودند و به طرز نامعلوم جان باختند. 22 درصد از جان‌باختگان کسانی هستند که سابقه محکومیت کیفری داشتند.

ادامه دارد...

*س_برچسب‌ها_س*