پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تولید روزانه 15 هزار ماسک / 6 پست غربالگری بسیج آغاز به کار کردند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید روزانه 15 هزار ماسک / 6 پست غربالگری بسیج آغاز به کار کردند

مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از راه اندازی هفت کارگاه تولید ماسک در استان زیرنظر مجموعه بسیج خبر داد و گفت: این کارگاه ها روزانه ظرفیت تولید 15 هزار ماسک دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عین الله حاتمی، مسئول بسیج اقشار سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه قرارگاه سلامت در مجموعه بسیج استان از آغاز شیوع کرونا تشکیل شده است، اظهار داشت: این قرارگاه با همکاری اقشار اصناف، طلاب، دانشجویی، کارگری، جامعه پزشکی، رسانه، بسیج جامعه زنان، بسیج مساجد و بسیج محلات با محوریت بسیج جامعه پزشکی و با حضور دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و هلال احمر ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: درآغاز تشکیل قرارگاه سلامت دوهزار پوسترمباحث آموزشی مقابله با کرونا چاپ و با محوریت نانوایی ها، مساجد، حسینیه در سراسراستان خراسان شمالی توزیع شد.

حاتمی افزود: طی این هفته دو جلسه آموزشی برای کارکنان نانوایی ها و رستوران داران، با همکاری اتاق اصناف پیش بینی شده است که باتوجه به اینکه این دو گروه با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارند با حضور متخصصان و کارشناسان بسیج جامعه پزشکی و علوم پزشکی نکات آموزشی و قابل توجه ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس نمازهای جماعت تعطیل شده اند اما از ابتدای تشکیل قرارگاه سلامت در 40 مسجد سطح شهر کلاس های آموزشی آشنایی و مقابله با کرونا ویروس برگزار شد.

این مقام مسئول از فعالیت گروه های جهادی در این حوزه خبر داد و گفت: 30 دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آموزش های لازم را دیده اند و تحت عنوان سفیران آموزش با حضور در سطح شهر آموزش های لازم را به مردم ارائه می کنند.

حاتمی همچنین از ساماندهی 200 نفر از بسیجیان در قالب گروه های جهادی جهت آموزش، ضدعفونی و گندزدایی با هدف همکاری با مجموعه شهرداری، علوم پزشکی و هلال احمر در استان خبر داد.

وی بیان داشت: طی توافق نامه امضا شده با هلال احمر استان خراسان شمالی پنج پست غربالگری در ورودی های استان مستقر شده که توسط دستگاه های تب سنج ورودی های استان را مورد کنترل قرار می دهند.

راه اندازی 6 پست غربالگری جدید توسط مجموعه بسیج استان

مسئول بسیج اقشار سپاه جوادالائمه خراسان شمالی افزود: دو پست غربالگری با حضور نیروهای بسیج در حال انجام است و بسیج با همکاری هلال احمر کارهای غربالگری را انجام می دهند که یکی از این گروه ها در امیرآباد جاجرم و دیگری در رباط قره بیل آشخانه مستقر شده اند.

حاتمی اضافه کرد: با حضور تیم های غربالگری در استان وروری ها به صورت کامل کنترل می شود تا در صورت تشخیص مثبت سریعا با اورژانس هماهنگ شود که فرد مشکوک به کرونا به بیمارستان منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 6 پست جدید توسط بسیج جامعه پزشکی از روز شنبه در استان راه اندازی شده است که دو پست در بجنورد و در شهرستان های شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و جاجرم هر کدام یک پست فعال هستند.

حاتمی گفت: گروه های جهادی بسیج جامعه پزشکی با حضور و تاکید بر میادین اصلی شهر و حواشی شهر بوسیله دستگاه های تب سنج علاوه بر انجام غربالگری، آموزش های لازم را نیز ارائه می کنند.

وی یادآور شد: باتوجه به نگرانی که در سطح روستاها وجود دارد که احتمالا آموزشها در این مناطق کمتر باشد، ساماندهی 20 گروه جهادی برای اعزام و ارائه آموزش به مناطق روستایی انجام شده است.

این مقام مسئول از راه اندازی هفت کارگاه تولید ماسک در استان زیرنظر مجموعه بسیج خبرداد و گفت: این کارگاه ها توسط افراد بسیجی و گروه های جهادی با 66 چرخ خیاطی فعالیتشان را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه ها، ظرفیت تولید روزانه 15 هزار ماسک فراهم شده است، افزود: از مجموعه صنعت و معدن و اتاق اصناف استان درخواست داریم که با تامین پارچه مورد نیاز تولید ماسک این تولیدی ها را افزایش دهند.

حاتمی قیمت تعین شده یک عدد ماسک برای مصرف کننده را یک هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در واقع هزینه پارچه و کش مورد استفاده در آن است و هیچ گونه هزینه ای جهت دستمزد نیرو لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: اعلام می کنیم که روستاها، دهیاری ها و ادارات درخواست ماسک مورد نیازشان اعلام نمایند تا تولید و اختیارشان گذاشته شود.

حاتمی با اشاره به اینکه کارگاه های تولیدی ماسک با محوریت بسیج اصناف و اتاق اصناف استان راه اندازی شده، گفت: تمامی این کارگاه ها مجوز لازم بهداشت را از سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در تلویزیون های شهری بحث های آموزشی با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در حال پخش است، اضافه کرد: علاوه بر این مجموعه بسیج رسانه با ارائه و انتشار کلیپ های آموزشی تمام قد پای کار است که اطلاعات مورد نیاز مردم را منتشر کنند.

سامانه 4030 جهت پاسخگویی سوالات کرونایی

حاتمی افزود: همچنین با اعلام آمادگی 30 نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی جهت ارائه آموزش و مشاوره های تلفنی به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شده اند و مردم می توانند با شماره 4030 دانشگاه تماس بگیرند و ابهامات و سوالاتی که در مورد مقابله با این ویروس دارند را جویا شوند.

این مقام مسئول در انتها ازهمکاری مجموعه علوم پزشکی استان خراسان شمالی و غذا و دارو استان جهت همکاری و تسریع در تایید مراحل تولید ماسک تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام / رحمانی