جمعه 4 خرداد 1403

تولید محتوای فاخر بومی رسالت نخبگان در فضای مجازی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تولید محتوای فاخر بومی رسالت نخبگان در فضای مجازی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تولید محتوای فاخر بومی و ارزشمند در بستر فضای مجازی از مهمترین رسالت‌های نخبگان کشورمان در این عرصه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امروز در آئین اختتامیه مرحله استانی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، اظهار کرد: منابع غنی و بسیار دینی و اعتقادی وجود دارد که به منظور بهره‌گیری از آن‌ها کافی است در حوزه تبیین، معارف و مسائل سیاسی و فرهنگی اقدامی روشن و هدفمند داشته و با جامعه و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مکتب، مذهبی، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام تا همیشه پاسخگوی نیاز بشریت هستند، گفت: شهدای والامقام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی راهی را به ما نشان داده‌اند که برای طالبان حق و حقیقت پایان‌یافتی نیست، البته نباید از این مهم غافل ماند که تحقق آن‌ها مستلزم دانستن زبان روز و چگونگی برقراری ارتباط با جامعه هدف مخاطب در حوزه رسانه و فضای مجازی است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: هنر نخبگان و جوانان کشور باید این باشد که در فضایی سالم و مطمئن با اقداماتی هدفمند نقشی تعیین‌کننده در راستای عینیت بخشیدن و تجلی اهداف و آرمان‌های روشن انقلاب فعالیتی بسیجی‌وار داشته باشند. محمودی تاکید کرد: فعالان عرصه فضای مجازی باید با برخورداری از روحیه انقلابی و الهام گرفتن از رهنمودهای مقام معظم رهبری و ارواح پاک و طیبه شهدای والامقام از انبوه موضوعات و سوژه‌های موجود در حوزه مبانی دینی، اعتقادی و انقلابی در زمینه تولید محتوای فاخر، ارزشمند و تاثیرگذار به نحو مطلوب بهره برده و نقشی تعیین‌کننده در این حوزه داشته باشند. وی ادامه داد: سرمایه‌های عظیم و بی‌مانندی در سینه شهدای ما وجود دارد که همچون آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت، اما با وجود نصب تمثال‌های شهیدان در کوچه‌ها و معابر و برگزاری یادواره‌های شهدا در زمینه تولید محتوا در این عرصه کوتاهی و کم‌کاری‌های زیادی وجود دارد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: در شرایطی که در جبهه جنگ نرم فرهنگی دنیای استکبار با همه وجود به جنگ با اعتقادات ما آمده و به آلوده‌ترین شکل ممکن با استفاده از دلارهای آمریکایی و پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی به جنگ با ما آمده‌اند، از این‌رو باید با دفاعی جانانه، منطقی و الهی نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با انتقاد از برخی اهمال و کوتاهی‌ها از سوی مسئولان و دولتمردان در برخی دولت‌ها، گفت: متاسفانه برخی از دولتمردان اعتقادی نداشتند که باید در این حوزه تصمیم‌گیری و اقدام شود، از سویی هر گاه سخن از مدیریت فضای مجازی به میان آمد بعضی‌ها آن را به معنای فیلترینگ و ایجاد محدودیت در این حوزه تلقی کردند، اما منظور از این موضوع مدیریت فعالیت‌ها در این بستر از سوی متخصصان داخلی و نه بیگانگان است. محمودی با اشاره به یانکه برخی از بی‌غیرت‌های سیاسی بسیاری از ارزش‌های ما را به تاراج گذاشتند، عنوان کرد: باید در فضای مجازی و در حوزه مدیریت کلان نظام خود تصمیم‌گیرنده بوده و در فضایی کاملا آزاد و حساب شده آن را مدیریت کنیم. وی بیان کرد: جوانان ما می‌توانند با برخورداری از روحیه مطالبه‌گری منطقی و الهی در عرصه فضای مجازی کاری کنند که خواب راحت از چشمان دشمن گرفته شود، البته تحقق مستلزم تولید محتوای درست و منطقی است. انتهای پیام /*