دوشنبه 16 مهر 1403

تیپ 216 زرهی ارتش برای مقابله با کرونا شهر زنجان را ضدعفونی می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تیپ 216 زرهی ارتش برای مقابله با کرونا شهر زنجان را ضدعفونی می‌کند

زنجان - ایرنا - مسوؤل روابط عمومی تیپ 216 زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان گفت: پرسنل متخصص مبارزه با شیوع بیماری‌های بیولوژیک (جنگ‌های نوین) این تیپ به صورت مکانیزه عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر زنجان را انجام می‌دهد.

سرگرد مهدی سحاب مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شب های شنبه و دوشنبه (از ساعت 22:30 دوشنبه تا یک بامداد امروز سه شنبه) هفته جاری در مجموع 20 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به منظور عملیات سمپاشی توسط 12 نفر از پرسنل متخصص مبارزه با بیماری های واگیر از طریق ویروس و باکتری، انجام گرفت.

وی اظهار داشت: شنبه شب مقدار 10 هزار لیتر و دوشنبه شب نیز 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی و گندزدایی به منظور مبارزه با کرونا ویروس، در سطح شهر زنجان مورد استفاده قرار گرفت که امید است مردم نیز با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در این مقابله با این ویروس منحوس مسوؤلان و دستگاه‌های ذیربط را یاری دهند.

سحاب مرادی تصریح کرد: در راستای طرح مردم یاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، گروهان جنگ نوین تیپ 216 زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان، نسبت ضد عفونی معابر اصلی شهر زنجان ازجمله خیابان های سعدی، صفا، دروازه رشت، جاده گاوازنگ، مقابل دادگستری، میدان انقلاب همچنین مقابل بیمارستان آیت الله موسوی و محوطه این مرکز درمانی، اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این عملیات سمپاشی بنا به درخواست اداره بهداشتی و درمان استان زنجان و با هماهنگی استانداری، مبنی بر ضدعفونی و گندزدایی کردن معابر شهری، انجام گرفت، افزود: این عملیات به منظور رفع آلودگی و مبارزه با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تداوم خواهد یافت.

سحاب مرادی با اشاره به اینکه در رابطه با ادامه عملیات سمپاشی شهر زنجان هیچگونه محدودیتی نیست افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر زنجان با استفاده از یک دستگاه خودروی رفع آلودگی درفش هشت با گنجایش پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و یک دستگاه خودروی DSM صورت می گیرد.

مسوؤل روابط عمومی تیپ 216 زرهی شهید سرلشگر غلامرضا مخبری زنجان گفت: با توجه به تاکید محققان کشورهای مختلف جهان و اینکه ویروس کرونا از طریق ریزگردها نیز منتقل می شود، مجددا عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر که سازمان بهداشت جهانی آن را رده کرده و به این دلیل نیز متوقف شده بود بار دیگر آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س*