چهارشنبه 18 مهر 1403

ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان در تهران آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان در تهران آغاز شد

تهران - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: از امروز ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله به همراه طرح های آموزشی مهارت های زندگی آغاز شد.

ایران شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب با تشخیص زودهنگام اختلالات دوران کودکی و کاهش بار بیماری ها ضمن اینکه خدمات ارزانتر را به جامعه هدف ارائه می دهد، از ایجاد معضلات و مشکلات بعدی نیز می کاهد.

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی دفتر مشاوره بهزیستی استان تهران، ارتقاء سلامت روان و پیشگیری است که در این بین وضعیت کودکان بسیار مهم است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح های معاونت پیشگیری در زمینه مهارتهای زندگی، آموزش پیش از ازدواج، زندگی خانواده و اضطراب برای عموم مردم به صورت رایگان، گفت: بهداشت روانی از جمله مهمترین نیاز های انسان امروزی است که برای تامین آن لازم است فرد دقیقا خود را بشناسد. بتواند دیگران را درک، و روابط موثری با آنها ایجاد کند.

وی ادامه داد: فرد هیجان های منفی و استرس های روزمره خود را شناسایی کرده و آنها را تحت کنترل در آورده، به شیوه ای موثر مشکلات خود را حل کرده و تصمیم های مناسبی را اتخاذ کند و دیگر اینکه کلیشه ای فکر نکرده و اطلاعات را بدون پردازش نپذیرد. بر این اساس هدف طرح آموزش مهارتهای زندگی؛ ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

این مقام مسئول از اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج خبر داد و گفت: آموزش به همه جوانان بالای 18 سال و مجرد، با هدف ارتقای توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق است.

وی درباره طرح آموزش زندگی خانواده نیز گفت: اهداف این طرح، آموزش به همه افراد متاهل با هدف ارتقای رضایتمندی و ارتقای سلامت روان وپیشگیری از آسیبهای روانی - اجتماعی در اعضای خانواده است که اجرای این طرح منجر به افزایش مهارت های ارتباطی خانواده ها، کاهش نرخ طلاق و بهبود ارتباط میان افراد در خانواده می گرددو هم اکنون محتوای آموزشی طرح در پنج حوزه که شامل اطلاعات ازدواج و خانواده، مهارت گفتگو، مهارت حل تعارض، نقش های جنسیتی و فرزند پروری است، تدریس می شود.

شفیعی تاکید کرد: کلیه طرح ها به صورت کارگاه های رایگان تحت نظارت دفتر مشاوره معاونت پیشگیری با همکاری مراکز و موسسات مشاوره غیر دولتی و مراکز سلامت روان محله صورت می پذیرد. همچنین شروع دوره ها از اول خرداد ماه است و برای تعداد آموزش گیرندگان محدودیتی وجود ندارد و تمامی آموزشها چه به صورت آنلاین و چه بصورت حضوری رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت زرد بودن وضعیت کرونا آموزش با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری و در وضعیت قرمز غیر حضوری آنلاین (وبینار) برگزار می شود از این رو متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن نزدیک ترین مرکز ثبت نام طرح های آموزشی بهزیستی به منطقه محل سکونت خود تماس بگیرند.

لیست مراکز ثبت نام طرح های آموزشی بهزیستی پایتخت *س_برچسب‌ها_س*
ثبت نام طرح غربالگری اضطراب کودکان در تهران آغاز شد 2