چهارشنبه 18 مهر 1403

جاعلان میلیاردی در البرز دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جاعلان میلیاردی در البرز دستگیر شدند

کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: اعضای باند جعل که با ترفند صدورکارت نظام پرستاری، 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی استان البرز درپی دریافت گزارش هایی مبنی بر معرفی فردی به عنوان پزشک و شخصی دارای نفوذ در سازمان نظام پزشکی از برخی افراد مربوطه به حرفه پرستاری کلاهبرداری کرده، شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

بررسی ها نشان داد که این فرد با شناسایی افراد شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی در قبال اخذ کارت جعلینظام پرستاری برای آنان 100 الی 150 میلیون ریال دریافت می کرده است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی ها نامبرده با سوءاستفاده از اصطلاحات پزشکی وجلب اعتماد افراد، اقدام به تهیه کارت های نظام پرستاری برای افراد شاغل در برخی بیمارستان ها کرده است.

نادربیگی خاطرنشان کرد که با انجام تحقیقات پلیسی 2 متهم اصلی شناسایی و در 2 عملیات جداگانه دستگیر و دربازرسی از منزل آن ها 10 قطعه کارت نظام پرستاری جعلی با هویت مختلف و مدارک هویتی کشف شد.

وی گفت: متهمان در اعترافات، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از افراد شاغل درمراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی اقرار کرده و اذعان داشتند که با دریافت بین 100 الی 150 میلیون ریال از افراد اقدام به صدور کارت جعلی کرده و تاکنون یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز یادآور شد: تاکنون 11 نفر از متهمان اصلی و 96 نفر از کسانی که برای آنان کارت صادرشده بود، شناسایی و متهمان با قرار 40 میلیارد ریالی وارد زندان شدند.

*س_برچسب‌ها_س*