سه‌شنبه 3 مهر 1403

جای خالی کمپ دولتی در یزد احساس می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جای خالی کمپ دولتی در یزد احساس می شود

امامی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: یکی از نیازهای استان یزد کمپ دولتی است که در این زمینه احداث کمپ ماده 16 توسط استانداری مطرح شد اما کمیته شورای کشوری به ریاست سازمان بهزیستی موافقت خود را تا کنون اعلام نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد حسین امامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروزه معضل و گرفتاری بزرگ اجتماعی مواد مخدر است اظهار کرد: معضل و گرفتاری بزرگ اجتماعی به نام مواد مخدر در همه بخش ها گریبانگیر جامعه شده است و متاسفانه کشوری هستیم که بیشترین درگیری، دغدغه و آسیب ها را در این حوزه دارد.

وی افزود: آگاهی بخشی یکی از بخش های مهم در این حوزه است و این آگاهی بخشی باید برای قشر جوان و نسل جدید که به نوعی تازه وارد اجتماع شده اند بیشتر صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی در حوزه مواد مخدر برای قشر جوان تصریح کرد: عدم آگاهی و وجود اطلاعات نادرست در زمینه مواد مخدر، انواع آن، مصرف و تبعات آن بیشترین آسیب را به قشر جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان می زند و بنابراین باید تلاش شود که آگاهی بخشی در میان قشر بیشتر شود.

وی افزود: وجه های پررنگ و لعاب فریب دهنده مخدر باعث شده که نوجوانان نتوانند به راحتی درست را از نادرست تشخیص دهند و با توجه به جولان فضای مجازی و قدرت این رسانه در حوزه های مختلف، باید تلاش شود تا واقعیت چهره این ماده خانمان سوز را به درستی نمایش دهیم.

امامی با اشاره به برنامه های در دست تدوین عنوان کرد: اجرای یک برنامه با استفاده از ظرفیت های مردم و پتانسیل های بالقوه و بالفعل آن ها در اجتماع و اجتماع محور کردن آن و تدوین برنامه ای در کشور با عنوان تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی با حضور فعال اجتماعی کشور در راستای حمایت از افراد آسیب دیده جامعه و کمک به آنها در زمینه اشتغال، از برنامه های در دست اقدام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در زمینه آموزش و پروش متمرکز بر توانمندسازی دانش آموزان دبیرستانی دوره اول و دوم و دانش آموزان ابتدایی دوره دوم صورت گرفت و آموزش هایی مانند مهارت «نه گفتن»، رفتارهای خود مراقبتی، مدیریت هیجان و... انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به کاهش 64 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه اول سال در استان اظهار کرد: مراقبت های مرزی در کشور و کاهش ورود مواد مخدر به استان و.... از دلایل کاهش کشفیات مواد مخدر در استان است و در 6 ماهه اول سال جاری تنها 12 هزار و 459 کیلوگرم ماده مخدر کشف شد.

امامی گفت: 7 هزار و 250 نفر در 6 ماهه اول سال جاری تحت پوشش برنامه های آموزشی در زمینه مواد مخدر قرار گرفتند که این آمار به نسب سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: بزرگترین معضل استان مهاجر پذیر شدن آن است و افزایش کارگران در صنایع سنگین و به علت سختی کار، گرایش به مواد مخدر نیز به نسبت افزایش یافته که سنین 20 تا 30 سال این قشر بیشتر مورد هدف این ماده خانمان سوز قرار گرفته اند.

وی احداث کمپ ماده 16 را یکی از نیازهای اصلی استان دانست و تصریح کرد: احداث کمپ ماده 16 توسط استانداری مطرح شد و در این راستا کمیته شورای کشوری به ریاست سازمان بهزیستی موافقت خود را تا کنون اعلام نکرده است.

انتهای پیام /