دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

جدال توئیتری ایران و آمریکا / گشت ارشاد اصلاح می شود؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جدال توئیتری ایران و آمریکا / گشت ارشاد اصلاح می شود؟

اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، تظاهرات ایرانیان در برلین و ادعای عجیب یک نماینده مجلس درباره حجاب از خبرهای مهم بودند. همچنین توئیت رابرت مالی درباره اعتراضات در ایران حاشیه ساز شد که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است.

آقای مالی! رویاپردازی کنید 

روز گذشته، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران توئیتی به تجمع گروهی از ایرانیان در برلین پایتخت آلمان اشاره و ادعا کرد که شرکت‌کنندگان در این تجمع از مردم ایران حمایت کرده‌اند.

او در این توئیت نوشت؛ «تظاهرکنندگان در واشنگتن و شهرهای اطراف جهان حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، مردمی که به‌طور مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند تا دولتشان به حقوق بشر و کرامت آنها احترام بگذارد.»

این توئیت با واکنش هایی روبه رو شد. مانند، محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که در توئیتی خطاب به مالی نوشت:«رژیم شما از طریق تحریم‌های فشار حداکثری علیه مردم ایران مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شود و شما در این جنایت شریک هستید. به رویاپردازی ادامه دهید اما ایران در حال رشد است. تامین مالی اغتشاشات و تروریسم همزمان با اعتراضات مردمی در پایتخت‌های غربی بی‌فایده است. اینجا ایران 1953 نیست.»

خبر خزعلی درباره اصلاح گشت ارشاد

همچنین انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص "اصلاح گشت امنیت اخلاقی و اقدامات دولت در این رابطه" گفت:«تاکنون چندین جلسه در این رابطه برگزار شده است و مذاکراتی در حال انجام است ولی چون هنوز کار به مرحله نهایی نرسیده نمی توانم جزییات آن را بیان کنم. جلساتی در رابطه با اصلاح گشت امنیت اخلاقی در مجلس با اعضای هیئت دولت و اعضای شورای عالی انقلابی فرهنگی برگزار شده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های آن جلساتی برگزار شده که در رابطه با آن اطلاع رسانی خواهد شد.»

او همچنین به در پاسخ به این سوال که کلیپ‌های پخش شده از برخورد ماموران نیروی انتظامی با یک خانم را از فراجا خواسته‌اید، آیا گزارش به دست شما رسیده و نتیجه بررسی چه بوده است؟ گفت:«همانطور که در آن مصاحبه گفته‌ام هرگونه قضاوت باید بعد از دریافت اطلاعات کافی باشد و بحمدالله گزارشات دریافت شد و دلالت بر مظلومیت مضاعف نیروی انتظامی داشت. مطلب "موهن" رسانه معاند بی بی سی که "مضحکه" بودن آن از اول مشخص بود، اما اینکه آیا رفتار خشنی نسبت به فرد مذکور صورت گرفته بود یا نه؟ بررسی و مشخص شد چنین امری صورت نگرفته و این دستگیری طبق روش متداول پلیس نسبت به کسی که مشکوک به حمل سلاح است انجام شده و پس از مشخص شدن عدم وجود سلاح، ایشان رها شده است.»

ادعای عجیب میرسلیم درباره حجاب

از سوی دیگر، مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران، روز گذشته ادعای عجیبی را مطرح کرد که جنجال برانگیز شد. او در گفتگوی بیان کرد:«بنده در چند ماه پیش و در چند مورد، آن هم پیش از شکل‌گیری ناآرامی‌ها، افرادی را در خیابان دیدم که لخت مادرزاد بودند. این اتفاقات نشان می‌داد که دشمنان نظام برای ضربه‌زدن به حاکمیت، برنامه داشتند، زیرا ریشه انقلاب اسلامی، فرهنگی و معنوی است.»

نفوذ هکری به شرکت تابعه سازمان انرژی اتمی

با این حال، ادعای جدید کریمی قدوسی درباره آتش سوزی در زندان اوین، واکنش مداحان به تظاهرات برلین، توضیحات پلیس درباره فوت غزاله چلاوی در آمل و اطلاعیه سازمان انرژی اتمی درباره نفوذ به سرور پست الکترونیک یکی از شرکت‌های تابعه از دیگر خبرهای 24 ساعت اخیر بودند.

همچنین بخوانید
جدال توئیتری ایران و آمریکا / گشت ارشاد اصلاح می شود؟ 2
جدال توئیتری ایران و آمریکا / گشت ارشاد اصلاح می شود؟ 3