شنبه 1 اردیبهشت 1403

جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما

هفدهمین روز از تیر ماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر پوران درخشنده درباره جدیدترین فیلم خود اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - هفدهمین روز از تیر ماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر پوران درخشنده درباره جدیدترین فیلم خود اشاره کرد.

«بهتاش فریبا» با گریمی تازه راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود

خبرگزاری میزان - سینماهای سراسر کشور پس از شیوع کرونا دچار شوکی طولانی مدت شدند، اتفاقی که باعث شد تمامی سالنهای سینما نزدیک به پنج ماه طعم تلخ تعطیلی را بچشند، در همین راستا بود که برای حفظ سلامت عوامل پشت صحنه سینمایی اکثر آثار تولید خود را نیز متوقف کردند.

حال با بازگشایی سینماها فصل جدیدی در برابر سینمای ایران قرار گرفته و باید دید این هنر تا چه حد طی چهار ماه گذشته دچار تغییر شده است. هرچند بازگشایی سینماها از تیر ماه اتفاق می افتد اما برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همچنان یکی از مهمترین دغدغه های سینماگران است.

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است.

حال با بازگشایی سینماها بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان با اعلام شروع فیلمبرداری پروژه های خود خبر از سال شلوغ سینمایی می‌دهند، تاکنون کارگردانانی همچون محمدحسین مهدویان، مرتضی علی عباس میرزایی، آرش انیسی، وحید جلیلوند، محسن قرایی و نیما جاویدی خبر از شروع پروژه های خود داده اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

اکشن ماجراجویانه «چارلیز ترون» پاییز امسال اکران می‌شود

خبرگزاری میزان - جدیدترین تصاویر رسمی فیلم اکشن فانتزی «نگهبانان قدیمی» محصول کمپانی نتفلیکس منتشر شد، شارلیز ترون بازیگر مطرح سینمای هالیوود در نقش آندروماش اهل سیتیا رهبر گروهی از سربازان جاودان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم پاییز سال جاری میلادی اکران می شود.

فیلم «نگهبانان قدیمی» براساس کامیک بوکی به همین نام نوشته گرگ روکا، داستان گروهی از سربازان جاودان به رهبری زنی به نام آندروماش اهل سیتیا را روایت می‌کند که طی تاریخ به عنوان مزدور مشغول به کار بوده‌اند.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

اما در قرن بیست و یکم، تازگی جاودان بودن از بین رفته، جایی که این گروه یک انسان جاودان دیگر غیر از خودشان پیدا می‌کنند، یک زن سیاهپوست که در نیروی دریایی مشغول به خدمت است.

علاوه بر شارلیز ترون بازیگرانی همچون کیکی لین، ماتیاس اسخونارتس، لوکا مارینلی و مروان کنزاری در فیلم سینمایی «نگهبانان قدیمی» به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم «نگهبانان قدیمی» در تاریخ 10 ژوئیه (20 تیر) از نتفلیکس پخش خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

دبیر بخش پژوهش جشنواره تئاتر دانشگاهی منصوب شد

خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از اسفند ماه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا طعم تلخ تعطیلی طولانی مدت را چشیده است، اتفاقی که باعث بیکاری بسیاری از هنرمندان این عرصه ضعیف هنری شد و همچنان هم گریبانگیر این هنر است.

پس از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر همه آماده اجراهای اسفند ماه بودند اما به یکباره تمامی تماشاخانه‌ها به علت پاندمی کرونا تعطیل شدند، در ابتدا هیچکس فکر نمی‌کرد که تعطیلی تئاتر به چهار ماه بینجامد اما این اتفاق افتاد تا بحران تعطیلی تماشاخانه‌ها به مشکلات همیشگی تئاتر اضافه شود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

حال پس از نزدیک به پنج ماه از تاریخ اول تیر ماه با رعایت ضوابط بهداشتی و پروتکل‌های علام شده بار دیگر تماشاخانه‌ها میزبان تماشاگران شده اند، شروع این بازگشایی پر از اخبار خوشحال کننده و جنجالی بود، برپایی تئاترهای خیابانی و پس از آن روی صحنه رفتن چهار اثر که خبر از شروعی دوباره می‌دهد. به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان نگاهی به مهمترین اخبار تئاتر در هفته جاری انداخته که به شرح زیر است:

مژگان خالقی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با ابلاغ حکمی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره را منصوب کرد.

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، با صدور حکمی مژگان خالقی را به عنوان معاون پژوهش و آموزش این دوره منصوب کرد.

در متن حکم جدی به خالقی آمده است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جنابعالی در عرصه تئاتر دانشگاهی، به موجب این حکم به عنوان معاون پژوهش و آموزش بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، زمینه اعتلا و ارتقاء این بخش در جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

پوران درخشنده: «سارا عروس کرونا» نام جدیدترین فیلم من است

پوران درخشنده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون ساخت فیلم جدید خود با مضمون بیماری کرونا گفت: در حال حاضر در صدد ساخت فیلم جدیدم هستم و پیگیر جذب سرمایه و شروع پیش تولید این اثر با موضوع ایثار پزشکان در ایام شیوع کرونا است.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر کمی پروسه ساخت فیلم با توجه به موج دوم کرونا سخت شده است، اما به هر صورت امیدوارم که بتوانم فیلم سینمایی جدیدم با نام «سارا عروس کرونا» هر چه سریعتر جلوی دوربین ببرم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» با تاکید بر آمادگی خود برای شروع دو پروژه سینمایی اذعان کرد: در حال حاضر دو فیلمنامه آماده ساخت دارم، شخصا آماده‌ام هر دو فیلم «سارا عروس کرونا» و «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» را کلید بزنم، مراحل بازنویسی فیلمنامه هر دو اثر را به پایان رسانده‌ام و تنها منتظر جذب سرمایه هستم.

وی در همین رابطه تاکید کرد: به شخصه برای این دو فیلم ارزش فراوانی قائلم زیرا هر کدام به نوبه خود دغدغه بزرگ امروز جامعه است و من همواره برای جامعه خود فیلم ساخته‌ام، برای ساخت «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» تحقیقات فراوانی کردم، با خانواده‌های زیادی حرف زدم، زیرا برای من مهم است اگر دغدغه‌ای اجتماعی را مطرح می‌کنم از لحاظ منبع درست و نزدیک به جامعه امروز باشد.

کارگردان فیلم «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» فیلم‌هایشان را بخشی از زندگی خود دانست و افزود: زنان و مادران زیادی درباره فیلم «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» با من حرف زدند و در این راه این دغدغه بخشی از زندگی من شده است، به همین خاطر نمی‌توانم از آن به سادگی بگذرم پس باید این فیلم را به هر نحوی و در هر شرایطی بسازم. من در قبال جامعه و مردم مسئولم اما واقعا ساخت فیلم با توجه به هزینه‌های بالای امروز این هنر به شدت سخت شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

ایجاد فضای ادبی و فروش کتاب در مراکز تفریحی مجهز تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد

محسن جلالی فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون علل لغو جشنواره تخفیف کتاب در باغ کتاب گفت: جشنواره تخفیف کتاب به علت وجود بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفی آخرین کتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی پیرامون ایجاد انگیزه برای تشویق افکار عمومی به مطالعه بیان کرد: تخفیفات ارائه شده به معنای رقابت با کتابفروشی‌ها نیست بلکه تنها به منظور گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه است، متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشور‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارد و همه برای رفع این نقیصه باید تلاش کنیم. جلالی فراهانی کرونا را علت رکود در کتاب فروشی‌ها دانست و ابراز کرد: بیماری کرونا بر همه ارکان جامعه تاثیر گذاشته این امر تاثیر قابل توجه‌تری نیز بر مراکز فرهنگی و بخش‌های فروش کتاب داشته حتی باغ کتاب به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تنها یک پنجم مخاطبان خود را نسبت گذشته دارد.

وی لزوم حضور کتاب فروشی‌های بزرگ و مجهز در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: حضور کتابفروشی‌های بزرگ در کنار مراکز تفریحی و سرگرمی برای کودکان و نوجوان عاملی تاثیرگذار برای حضور خانواده‌ها در مراکز فروش کتاب بوده در عین حال معرفی کتاب نقشی موثر در جذب مخاطب داشته و دارد، جذابیت ایجاد شده امکان خرید کتاب را بالا می‌برد و این مهم باعث می‌شود ناشران کتاب‌های بیشتر و به روزتری را عرضه و به فروش برسانند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خواهش می‌کنم ماسک بزنید / کرونا تجربه بسیار سختی بود

بهروز بقایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی خود پس از ابتلا به بیماری کرونا گفت: خوشبختانه وضعیتم بسیار بهتر از گذشته است، دیگر مشکل خاصی ندارم و بیماری را به صورت کامل پشت سر گذاشته ام.

وی در همین راستا ادامه داد: طبیعتا بعد از درمان مجبور بودم که چند هفته در خانه قرنطینه بمانم تا بیماری به صورت کامل دفع شود، خدا را شکر این قرنطینه هم پایان یافته و این روزها با رعایت کامل گه گاه از خانه بیرون می روم.

بازیگر سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» با اشاره به افزایش دوباره قربانیان بیماری کرونا افزود: من از مردم خواهش می‌کنم ماسک بزنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با یکدیگر فاصله بگیرند، باور کنید هیچکس فکرش را نمی‌کند که کرونا بگیرد اما به یکباره این اتفاق می افتد و به عنوان کسی که سختی این بیماری پشت سر گذاشته‌ام، تمنا می کنم که رعایت کنند زیرا همه شانس مرا ندارند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 2
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 3
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 4
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 5
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 6
جدیدترین فیلم «پوران درخشنده» در انتظار سرمایه / آخرین وضعیت جسمانی بازیگر سینما 7