سه‌شنبه 17 مهر 1403

جزئیات آیین‌نامه جدید دانش‌آموزی در آموزش و پرورش اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات آیین‌نامه جدید دانش‌آموزی در آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی همچنین بیان کرد: حمایت‌ها باید درازمدت و هوشمندانه باشد. به طوری که بتوانیم پس از دریافت ایده‌ها، در قالب خود آموزش و پرورش و پژوهشسراها، پارک‌های علم و فناوری خاصی را با هدف تجاری سازی این ایده‌ها راه اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از تصویب آیین‌نامه اجرایی حمایت عملی و درازمدت از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده خبر داد.

یوسف نوری از ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی و آخرین دستاوردهای دانش‌آموزی این رویداد بازدید کرد.

وی با حضور در غرفه دانش‌آموزی این نمایشگاه، با اشاره به حمایت‌های وزارت‌خانه از نوآوری‌های دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی، گفت: این کار را با آیین نامه اجرایی حمایت عملی و درازمدت از دانش‌آموزان خلاق و صاحب ایده انجام میدهیم. بر اساس این آیین نامه و تعامل‌هایی که با بخشهای مختلف دولت صورت گرفته است، می‌توان زمینه تجاری‌سازی ایده‌های برتر دانش آموزی را فراهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در غرفه دانش آموزی نمایشگاه ایده‌های خلاقانه و قابل توجهی به نمایش گذاشته شده است که از ظرفیتهای بالای آینده سازان کشور خبر می‌دهد. ما حمایت عملی از این افراد را هدف قرار دادیم تا زمینه توسعه تولید در کشور و بکارگیری فناوریهای مدرن فراهم شود.

وی با اشاره به قابل توجه بودن توانمندی‌ها و دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه، گفت: قطعا محدودیت زمانی و مکانی مانع حضور بسیاری از دانش آموزان خلاق در این رویداد شده است مطمئن باشید که تعداد ایده‌های خلاقانه در این حوزه و دیگر حوزه‌های مرتبط با تولید و صنعت بسیار بیشتر از اینها است.

نوری با اشاره به تفاهم نامهای که با بخش صنعت منعقد شده است، گفت: ما در راستای این تفاهمنامه، آیین نامه اجرایی حمایت عملی از دانش آموزان خلاق و صاحب ایده را تدوین کردهایم و عزمی جدی برای حمایت از آنها داریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی همچنین بیان کرد: حمایت‌ها باید درازمدت و هوشمندانه باشد. به طوری که بتوانیم پس از دریافت ایدهها، در قالب خود آموزش و پرورش و پژوهشسراها، پارکهای علم و فناوری خاصی را با هدف تجاری سازی این ایدهها راه اندازی کنیم.

بر این اساس، تجار و صاحبان سرمایه میتوانند در این پارکها مشارکت کرده و بر روی ایده‌های که مالکیت معنوی آنها در اختیار دانش آموزان خواهد بود، سرمایه گذاری کنند. این روند، هم به توسعه تولید دانش بنیان در کشور کمک میکند و هم ثروت آفرینی خوبی را برای کشور و خانواده‌ها در پی دارد./ ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند 15 آبان 1401 - 08:30

بیشتر بخوانید

جزئیات آیین‌نامه جدید دانش‌آموزی در آموزش و پرورش اعلام شد 2