پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جزئیات استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش اعلام شد

جزئیات استخدام معلم و 90 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اعلام شد.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: به زودی 60 تا 90 هزار نیرو در آموزش و پرورش کشور بازنشسته می‌شوند و باید به همین اندازه استخدام داشته باشیم.

سید امیر محمد خرازانی در گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با اعلام این خبر افزود: در سال های آینده باید نیروهای جوان و کارآمد به نظام تعلیم و تربیت وارد و با برنامه ریزی، نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص به کار گرفته شوند.

او ادامه داد: گزینش امری حساس و مهم است و ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول در گزینش و به روزرسانی روش ها هستیم.

مشاور وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: دنبال ایجاد تحول در گزینش و گزینشی هوشمندانه، دقیق و به روز هستیم.

او با بیان این مطلب که گزینش برای دانشگاه فرهنگیان در مدت زمان طولانی‌تری انجام می شود، افزود: در گروه آموزش ابتدایی هم چون پذیرش به صورت نیمه متمرکز صورت می‌گیرد، روند گزینش طولانی‌تر است.

خرازانی گفت: آینده نظام و انقلاب منوط به انتخاب ها و گزینش نیرو در آموزش و پرورش است، چرا که مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می گذرد.

استخدام معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکل استخدام 1350 معلم حق التدریس از سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش خواست تا سریع‌تر مقدمات استخدام آنها را فراهم کنند.

سید محمد مولوی، در رابطه با تعیین وضعیت 1350 معلم حق التدریس که وضعیت استخدام آنها بلاتکلیف مانده و اعتراضاتی نیز داشته اند، تصریح کرد: معلمان حق‌التدریسی نیروهایی هستند که دو سال قبل در آزمون پذیرفته نشدند. تعداد آنها 1350 نفر است و مجوز داشتند و دو سال نیز است که از سال 99 تاکنون کار می‌کنند.

وی افزود: همچنین این تعداد نیروهایی هستند که دارای سابقه کار و مدرک مرتبط با آموزش و پرورش هستند و در این کار نیز تخصص دارند و در حال حاضر نیز به وجود این معلمان در چرخه آموزش و پرورش نیاز است، چراکه با خروج این افراد از چرخه آموزش در مناطقی که از وجود این معلمان استفاده می کردند با مشکل مواجه می شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این 1350 نفر که عدد زیادی نیز نیست، وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که ادامه کار و مقدمات جذب این افراد را فراهم کند و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز به همین شکل پیگیر است. متاسفانه چندین بار نیز اعتراض و تجمعی داشتند، اما اراده آموزش و پرورش بر این است که این کار به خوبی حل شود و همچنین کمیسیون آموزش نیز به همین شکل است.

مولوی در ادامه تاکید کرد: این انتظار می رود که سازمان امور اداری و استخدامی همکاری داشته باشد تا ان شاءالله بتوانیم سازوکاری برای جذب این 1350 نفر فراهم کنیم و این معلمان به چرخه آموزش باز گردند و مشکلی نیز برای آنها به وجود نیاید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی این انتظار وجود دارد با توجه به اینکه تعدادی از این 1350 نفر از خواهران هستند که چندین سال از عمر و جوانی خود را صرف امر مهم آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کرده اند، مقدمات استخدام این معلمان را فراهم کند، چراکه خوب نیست گوشه خیابان تحصن کنند.

مولوی همچنین تاکید کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش به این نیروها نیاز دارد و حتی باید دو برابر از سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری کند تا این مشکلات و کمبودها را حل کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع تر مشکلات این معلمان خواهر برطرف شود.

آزمون استخدامی نیروی خرید خدمات در آموزش و پرورش

برای جبران کمبود نیرو، آموزش و پرورش خراسان جنوبی این بار از طریق آزمون نیروی خرید خدمات جذب می‌کند.

آموزش و پرورش خراسان جنوبی همواره با چالش کمبود نیرو دست و پنجه نرم می‌کند و هر چند طی سال‌های گذشته با به‌کارگیری نیروهای بازنشسته، استمرار خدمت نیروها با سابقه کار بیش از 30 سال، جذب سرباز معلم، مربی مهدها، به‌کارگیری و استخدام نیروهای نهضتی، جذب نیروی حق‌التدریس، جذب نیرو از طریق آزمون ماده 28 و به‌کارگیری دانشجو معلم‌ها و به تازگی با به‌کارگیری نیروی خرید خدمات سعی در رفع این کمبودها دارد.

طی سال گذشته بیش از 130 نفر نیرو از طریق خرید خدمات با همکاری مؤسسات غیر دولتی که البته با مباحثی همراه بود انجام شد و امسال برای کمتر شدن حواشی گویا از طریق آزمون طی روزهای آینده نیروی خرید خدمات برای این نهاد جذب می‌شود.

بنا به اخبار منتشر شده در سایت آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی متقاضیان باید با پرداخت هزینه 60 هزار تومانی در این آزمون شرکت و پس از قبولی و کسب حد نصاب لازم آزمون که در اواخر آبان ماه برگزار می‌شود دعوت به مصاحبه و ادامه روند کار را داشته باشند.

از طریق این آزمون 66 نفر نیروی خرید خدمات جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 9 بهمن 1401 - 08:50

بیشتر بخوانید

جزئیات استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش اعلام شد 2