شنبه 15 اردیبهشت 1403

جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

اکبر حسنی روز سه شنبه افزود: امسال با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائران و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب 32 کاروان با بیش از 4 هزار و 200 زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت: «نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده دهم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همچنین دهم اردیبهشت ماه یک پرواز برای زائرین عمره گذار استان مازندران، از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال 1403 را دارد.

حسنی ادامه داد: فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائران عمره و تمتع بوده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع 1403 ارائه خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

پیش‌تر نخستین گروه از زائران عمره از تهران پس از 9 سال وقفه در قالب 2 کاروان 85 نفره، روز گذشته سوم اردیبهشت ماه با پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

از میان اخبار

جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است