یک‌شنبه 15 مهر 1403

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و کنکور کاردانی نظام جدید / زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیات برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و کنکور کاردانی نظام جدید / زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. انتخاب رشته کنکوری‌های امسال آغاز شد با توجه به انتشار کارنامه اولیه داوطلبان کنکور1400 و دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، فرآیند ثبت انتخاب رشته تمام متقاضیان (برای انتخاب کدرشته...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

*س_ انتخاب رشته کنکوری‌های امسال آغاز شد_س*

با توجه به انتشار کارنامه اولیه داوطلبان کنکور1400 و دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، فرآیند ثبت انتخاب رشته تمام متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون) در یک فرم و حداکثر تا 150 کدرشته محل از دیروز، پنجشنبه 14 مردادماه آغاز شده است.

*س_ نحوه انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد برای داوطلبان کنکور 1400_س*

با اعلام نتایج کنکور سراسری امسال و آغاز انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان مرحله اول در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی باید برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به درگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

*س_پاسخنامه رتبه‌های زیر 100 هزار کشوری کنکور 1400 منتشر شد_س*

سازمان سنجش آموزش کشور پاسخنامه رتبه‌های زیر 100 هزار کشوری در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی و رتبه‌های کشوری زیر 20 هزار در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی در کنکور 1400 را در سایت خود منتشر کرد.

*س_ ظرفیت پذیرش دوره‌های بدون آزمون و با آزمون دانشگاه‌ها اعلام شد_س*

مجموع کل ظرفیت پذیرش (باآزمون و با سوابق تحصیلی) از سوی سازمان سنجش آموزش کشور 534 هزار و 919 نفر، مجموع کل ظرفیت پذیرش (باآزمون و با سوابق تحصیلی) از سوی دانشگاه آزاد اسلامی 458 هزار و 315 نفر اعلام شده است.

*س_ اولویت واکسیناسیون دانشجویان بر اساس سال ورود به دانشگاه اعلام شد_س*

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اولویت واکسیناسیون دانشجویان را به شرح جداول زیر اعلام کرد.

*س_زمان برگزاری و انتشار کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دانشگاه‌ها_س*

آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 روز جمعه 22 مردادماه در 188 شهرستان برگزار می‌شود. کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 19 مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

*س_ کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی نظام جدید از 19 مرداد توزیع می‌شود_س*

آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1400 برای متقاضیان کدرشته‌های امتحانی با آزمون صبح روز جمعه 22 مرداد در 188 شهرستان برگزار می‌شود. برگ راهنما برای متقاضیان رشته‌های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصرا برای متقاضیان رشته‌های با آزمون از روز سه‌شنبه 19 مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه سازمان قرار می‌گیرد.

*س_ ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های بدون کنکور کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد تمدید شد_س*

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد که در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته نیمسال اول پذیرش آن‌ها به صورت صرفا براساس سوابق تحصیلی است، تا شنبه 30 مرداد ماه تمدید شد.

*س_دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه‌های خارجی درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند_س*

کلیه دانشجویانی که بر اساس مجوز صادر شده از طرف ستاد کل نیرو‌های مسلح، تا پایان سال 1397 در خارج از کشور در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مقطع دیپلم، شروع به تحصیل کردند، باید تا قبل از دهم شهریورماه امسال نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی و یا تکمیل مدارک در سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین وزارت بهداشت به آدرس https://mohed.behdasht.gov.ir/EducationPortal اقدام کنند.

*س_ دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1400 منتشر شد_س*

دفترچه انتخاب رشته چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از 12مرداد ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان مجاز می‌توانند تا 15 مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

*س_ ظرفیت 2 هزار و 706 رشته محل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور صفر شد_س*

اقدامات دانشگاه پیام نور در راستای ساماندهی رشته‌های تحصیلی، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی و مراکز / واحد‌ها اعلام و ظرفیت 2 هزار و 706 رشته محل در مقطع کارشناسی صفر شد.

*س_ زمان ثبت‌نام در فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد_س*

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز فراخوان دعوت به همکاری متقاضیان تدریس در مراکز آموزش غیردولتی تحت نظارت این دانشگاه در سال 1400 از روز دوشنبه یکم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و کنکور کاردانی نظام جدید / زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد 2
جزئیات برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و کنکور کاردانی نظام جدید / زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد 3
جزئیات برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها و کنکور کاردانی نظام جدید / زمانبندی واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد 4