چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

جزئیات تلف شدن مرموز دام‌ها در سی‌سخت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جزئیات تلف شدن مرموز دام‌ها در سی‌سخت

محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد و کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه‌های بز و میش تلف شده، موضوع را برای اقدامات بعدی به منظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار، مکتوب گزارش دهند.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلف شدن دو راس دام دراثر حمله یک حیوان در سی‌سخت در حال بررسی بوده و احتمال حمله پلنگ به این دام‌ها بررسی می‌شود.

هادی سینایی در جمع خبرنگاران افزود: پلنگ در هنگام شکار اغلب به یک طعمه حمله می‌کند و پس از شکار آن را با خود می‌برد.

وی با بیان اینکه گرگ و سگ‌های ولگرد در چند شکاری حریص هستند، گفت: یک رأس بز و یک رأس میش یک دامدار در روستای دهنوی سی‌سخت بر اثر حمله یک حیوان، تلف شده و نحوه تلف شدن و مکان آن نیاز به بررسی لاشه‌ها دارد.

سینایی تصریح کرد: پلنگ جانوری است که هنگام حمله اغلب تک طعمه بوده و فقط به یک طعمه حمله می‌کند و به یک طعمه راضی است و نکته مهم‌تر آن است که پس از موفقیت در حمله، طعمه شکار شده را برداشته و به جای امن می‌برد اما گرگ و سگ‌های ولگرد به دلیل حرص و طعمه‌ی که دارند هنگام حمله به یک طعمه قانع نیستند و اغلب به دنبال افزایش تعداد طعمه‌های دیگر هستند و به همین دلیل، در هنگام حمله گرگ و سگ‌های ولگرد، تعداد تلفات بالاست.

وی یادآور شد: پلنگ در جاهایی که احساس خطر کند فقط شب‌ها و با احتیاط ظاهر می‌شود و پس از گذشت دو هفته هنوز پلنگ محدوده باغات انگور بندان سی سخت علی رغم استفاده از طعمه، دوربین‌های دید در شب و سایل سمعی و بصری مناسب، دیده نشده است.

سینایی افزود: محیط زیست استان تمامی اقدامات قانونی لازم برای کمک و جبران بخشی از خسارت به دامدار را انجام خواهد داد و کارشناسان حیات وحش، ضمن معاینه دقیق لاشه‌های بز و میش تلف شده، موضوع را برای اقدامات بعدی به منظور جبران بخشی از خسارت و کمک به این دامدار، مکتوب گزارش دهند./ مهر

هم اکنون دیگران می خوانند 22 شهریور 1401 - 15:32

بیشتر بخوانید

جزئیات تلف شدن مرموز دام‌ها در سی‌سخت 2