یک‌شنبه 8 مهر 1403

جزئیات مهم از تسهیلات وام دهه شصتی‌ها / اعلام مبلغ و شرایط بازپرداخت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات مهم از تسهیلات وام دهه شصتی‌ها / اعلام مبلغ و شرایط بازپرداخت

اقتصادنیوز: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تمدید زمان ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها در سال 1403 خبر داد و توضیحاتی برای دریافت این وام ارائه داد.

به گزارش اقتصادنیوز، امیرحسین بانکی‌پور چندی پیش مدعی شد که جمعیت دختران مجرد بالای 30 سال حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر است؛ همچنین آمار نشان از آن دارد که تعداد مردان مجرد دهه شصتی نیز نیم میلیون بیشتر از زنان است. شاید نتوان این آمار را به طور قطع پذیرفت، اما بالا رفتن سن ازدواج در میان دهه شصتی‌ها موضوعی است که زنگ خطر آن مدت هاست به صدا در آمده است. هرچند که مدتی است دولت تلاش کرده که با یک برنامه‌ریزی دقیق، زمینه ازدواج این گروه را فراهم کند.

از نیمه دوم سال 1400 موضوع طرح تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه 60 ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مطرح شد و افرادی که واجد شرایط بودند امکان دریافت این تسهیلات را داشتند. اخیرا" انسیه خزعلی، معاون امور زنان ریاست‌جمهوری از تمدید زمان ثبت‌نام وام دهه شصتی‌ها در سال 1403 خبر داد.

این افراد مشمول وام ازدواج می شوند

1- دارا بودن تابعیت کشور ایران

2- مجردبودن زوجین

3- عشایر یا ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت

4 - متولدین دهه 60 در بازه تاریخی یک فروردین 1360 تا 29 اسفند 1369

مبلغ و شرایط بازپرداخت وام به چه صورت است؟

میزان این تسهیلات مجموعا" 500 میلیون تومان است که 100 میلیون تومان تسهیلات ازدواج، 200 میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و 200 میلیون تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است، کارمزد این وام 4 درصد و حداکثر مهلت بازپرداخت آن 36 ماه می باشد.

پرداخت وام تا چه زمانی ادامه دارد؟

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ثبت‌نام بیش از 2300 زوج در سامانه ثبت‌نام و معرفی حدود 1200 زوج واجد شرایط به بانک‌ها برای دریافت این وام گفت: تا زمانی که بودجه وجود دارد محدودیتی برای کسانی که شرایط دریافت این وام را داشته باشند، نیست.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید