جمعه 8 تیر 1403

جزییات مهمانی 10 کیلومتری غدیر در تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جزییات مهمانی 10 کیلومتری غدیر در تهران

مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران، در مورد مهمانی 10 کیلومتری غدیر و تمهیدات شهرداری تهران در این زمینه گفت: ویژه برنامه‌های شهرداری تهران از عید قربان در سطح محلات، مساجد و مناطق 22 گانه پایتخت آغاز شده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر نیز این جشن‌ها در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش ستاد مرکزی مهمانی 10 کیلومتری با حضور همه سازمان‌ها و نهاد‌های دخیل تشکیل و مقرر شد که این مهمانی توسعه یابد به گونه‌ای که از خیابان دماوند محدوده بزرگراه امام علی (ع) تا میدان آزادی این جشن از ساعت 16 تا 22 برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی برعهده گرفته‌اند و شهرداری تهران نیز در کنار سایر دستگاه‌ها در راستای پشتیبانی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن اقدام خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده است که در طول مسیر اجرایی می‌شود، تصریح کرد: گروه‌های سرود در استیج‌هایی که در طول مسیر برپا خواهند شد اجرای برنامه خواهند داشت، این در حالیست که علاوه بر چهار استیج بزرگی که قرار است در میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برگزار شود، در طول مسیر استیج‌های مختلفی برپا می‌شود که گروه‌های سرود و گروه‌های هنری به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه سرودی برای غدیر آماده شده که توسط هنرمندان بر روی استیج‌ها برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین شهید جمهور قرار داریم؛ تعدادی از موکب‌ها با عنوان خادم الرضا شکل گرفته و یک سرود نیز با محوریت شهید رئیسی تنظیم شده که در استیج‌ها اجرا می‌شود و همچنین بحث نقاله خوانی را در دستور کار قرار دادیم و امسال گروه‌های نقاله خوانی با محتوای خطبه غدیر و نهج البلاغه، امیرالمومنین و غدیر اجرا خواهند داشت تا محتوای غنی و فاخر نیز در اختیار مردم قرار داده شود.

زیبایی نژاد ادامه داد: به دعوت ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز از اقوام مختلف دعوت شده تا در این جشن حضور یابند و به همین دلیل سیاه چادر‌های اقوام مختلف در مهمونی 10 کیلومتری غدیر برپا می‌شود و در طول مسیر این سیاه چادر‌ها مستقر خواهند شد تا با آداب و رسوم خود از مردم پذیرایی کنند.

وی با بیان این‌که تمام هم و غم مدیریت شهری این است که فضایی مناسب در مهمانی عید غدیر فراهم کند، اظهار کرد: شهرداری تهران در روز عید غدیر افزایش خدمات‌دهی خواهد داشت؛ به گونه‌ای که هماهنگی‌ها با شرکت واحد اتوبوسرانی برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها و استقرار اتوبوس‌ها برای انتقال شهروندان در مساجد و میادین پیش‌بینی شده است و همچنین سازمان تاکسیرانی ون‌هایی را پیش‌بینی کرده تا شهروندان را در داخل محدودیت‌های ترافیکی جابه‌جا کند. همچنین مقرر شده است که متروی تهران تا ساعت 23 فعالیت خود را افزایش دهد.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه به مانند سال گذشته شهربازی بیش از 10 کیلومتری در مسیر بی آر تی برای کودکان و نوجوانان برپا می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این شهربازی به صورت ویژه توسط ستاد غدیر در حال پیگیری است. همچنین در 20 نقطه محوری در مسیر برگزاری جشن نورافشانی خواهیم داشت که در زمان مشخص این نورافشانی‌ها اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری