جمعه 28 اردیبهشت 1403

جشنواره جهانی فیلم فجر

جشنواره جهانی فیلم فجر

خبرگزاری ایسنا

فیلم کوتاه «یوشید» و «باخ» در بخش رقابتی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی «رجو» در کشور ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم تاشکند معروف به «مرواریدجاده ابریشم» بانمایش فیلم‌هایی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، پس از چند سال وقفه و با حمایت رییس جمهور ازبکستان احیا شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تعداد مخاطبان سینمای ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، هزار نفر افزایش داشته است. در این بازه زمانی (از 3 مهر تا 9 مهر)، سه فیلم سینمایی «دینامیت»، «درخت گردو» و «تک تیرانداز»، صدرنشین جدول فروش شدند.

خبرگزاری ایسنا

فیلم سینمایی "بوتاکس" ساخته کاوه مظاهری امشب چهارشنبه، هفتم مهر ماه در برنامه "سبنما آی فیلم" بررسی می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی که سینما به دلیل شیوع بیماری روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، فروش میلیاردی فیلم‌هایی چون «دینامیت» امیدها را زنده کرده است.

خبرگزاری دانشجو

وب‌گاه عصر ایران

اگرچه سینمایی‌ها برای دریافت مجوز پخش سریال‌های خود از وی‌اودی‌ها سراغ ساترا رفتند اما ورود ساترا به ممیزی سریال‌ها صدای اعتراض آن‌ها را بالا برد.

خبرگزاری ایسنا

سینمای ایران در حالی نیمه اول سال را پشت سر می‌گذارد که بجز داغ از دست دادن بعضی چهره‌های خود همچنان با دغدغه اکران، کم رونقی گیشه سالن‌ها و نیز ورشکستگی برخی سینماها دست و پنجه نرم می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم‌های «دینامیت» و «درخت گردو» با فاصله زیاد نسبت به دیگر فیلم‌های روی پرده پیشتاز فروش سینما هستند و به نظر نمی‌رسد تا زمان اکران فیلم‌هایی چون «شیشلیک» و «قهرمان» تغییری در این معادله ایجاد شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی عسگرپور می‌گوید نوشتن را بیش از کارگردانی دوست دارد. او تاکید می‌کند طرح و فیلمنامه‌هایی برای ساخت دارد که به دلیل آرمان‌گرایی و سخت‌گیری‌اش در کار، ترجیح می‌دهد جلوی دوربین نبرد.

خبرگزاری ایسنا

عسگرپور گفت: اگر به عقب برگردم، بیشتر وقتم را صرف نوشتن می کنم.

وب‌گاه مشرق نیوز

دغدغه مرحوم دری وحدت قومی و استقلال کشور ما ایران در مقابل استعمارگران و نفوذ بود و همین باعث شد که مافیای سینمای دهه 60 او را طرد و تحریم کند زیرا با ذائقه آنها جور نبود و او را خودی نمی‌دانستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

«دینامیت» با بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در 60 روز اکرانش، هفته گذشته، 740 میلیون تومان از گیشه درآمد به دست آورده که اگرچه برای شرایط کرونایی بد نیست، ولی نشان دهنده افت فروش این فیلم کمدی، به نسبت ماه نخست اکران فیلم است. «درخت گردو» هم که 12 روز است روی پرده آمده، هفته پیش، 448 میلیون تومان فروخته که برای یک درام تلخ، عدد خوبی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم سینمایی «درخت گردو» در پنج روز ابتدایی اکران، توانست رقم 200 میلیون تومان را در گیشه ثبت کند. باید دید این فیلم در بلندمدت می‌تواند با «دینامیت» رقابت کند و فروش بیش‌تری را تجربه کند یا خیر.

خبرگزاری ایسنا

دو فیلم «درخت گردو» و «گیسوم» که با یک سال فاصله در سی‌وهشتمین دوره از جشنواره‌های ملی و جهانی فجر به نمایش درآمده بودند، از امروز در سینماها اکران می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

4 اسم می‌تواند به عنوان گزینه اصلی برای سکان داری سینمای ایران مطرح شود که شانس بیشتری برای پذیرش این مسئولیت دارند.