پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

جشنواره جهانی فیلم فجر

جشنواره جهانی فیلم فجر

خبرگزاری میزان

کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» گفت: واقعیت این است که بگویم همان زمانی که جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر از هم جدا شدند تصمیم و اتفاق بسیار اشتباهی بود چراکه باعث شد بخش زیادی از مخاطب جشنواره فیلم فجر در پی این تفکیک ریزش پیدا کند چراکه در این حالت مخاطب مجبور شد در فصل متفاوت برای تماشای فیلمها به جشنواره برود به همین خاطر از رونق جشنواره فیلم فجر کاسته شد.

خبرگزاری تسنیم

آدم‌ها بخاطر افتخارآفرینی پزشکان و دکترهای آزمایشگاه برای پیدا کردن راه نجات از بیماری‌ها و افزایش عمر و سلامتی، باید بصورت فله‌ای در جزیره‌ای وحشتناک یکی بعد از دیگری بمیرند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی عسگرپور، کارگردان و دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تندی از ادغام این جشنواره با جشنواره ملی فیلم فجر انتقاد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

به دنبال تصمیم سازمان سینمایی برای ادغام جشنواره‌های جهانی و ملی فیلم فجر با غلامرضا موسوی به عنوان مخالف و محمدتقی فهیم به عنوان موافق این اقدام گفتگو کردیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده «آژانس شیشه‌ای» با بیان اینکه برگزاری یکپارچه جشنواره فجر به تبیین فرهنگ انقلاب کمک می‌کند، گفت: صرفا با قراردادن لفظ بین المللی در کنار یک رویداد آن جهانی نکرده‌ایم و متاسفانه برگزاری جداگانه بین‌الملل فجر هیچ گاه به جهانی شدن آن کمکی نکرد.

وب‌گاه عصر ایران

اولین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1361 به دبیری حسین وخشوری برگزار شد ولی در دوره دوم این جشنواره نامی به عنوان دبیر مشاهده نمی‌شود و کار به صورت گروهی انجام شده است.

خبرگزاری دانا

ادغام و تفکیک‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های سینما و ادبیات علی‌رغم موافقان و مخافان خود، در نگاهی کلان‌تر حاکی از عدم اصلاح ساختارهای فرهنگی است تا بحث‌های خرد کارشناسی که نتیجه‌ای زودگذر و موقتی دارد.

خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان سینمایی که چند روز قبل اعلام کره بود تخصصش برگزاری جشنواره است، چهلمین دبیر جشنواره فیلم فجر را نه از میان چهره‌های سینمایی بلکه از بین فعالانی انتخاب کرده که هم با خودش همکاری داشته و هم وجه آکادمیک و حضورش در سمت‌های داوری و مشاوره پررنگ‌تر است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی بیان کرد که جشنواره جهانی و ملی بصورت یکپارچه برگزار می‌شود و این ادغام و تغییر تقویم زمانی برگزاری به معنای خروج جشنواره از فیاپف نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بطور یقین یکی از مهمترین رویدادها و گردهمایی های هنری به خصوص در رشته سینما برگزاری جشنواره فیلم فجر است. این جشنواره که از ابتدای شکل‌گیری تا امروز نزدیک به 40 دوره از آن می‌گذرد نه تنها یک جشنواره سینمایی است بلکه تبدیل به نماد و نشان جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

خبرگزاری میزان

اکران فیلم جدید اصغر فرهادی با نام «قهرمان» امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود و علاقمندان سینما همه آماده هستند تا جدیدترین اثری که این کارگردان در دنیای سینما خلق کرده را تماشا کنند.

خبرگزاری میزان

چهارمین روز از آبان ماه 1400 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر اشاره کرد.

خبرگزاری ایسنا

در شرایطی که هنوز یک سال هم از ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان یکی از جشنواره‌های الف دنیا در کنفدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم - فیاپف - نمی‌گذرد، این رویداد با بخش ملی جشنواره فجر ادغام و آینده برگزاری آن دچار ابهام شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یک وجب از آسمان»، گفت: مستند «بانو قدس ایران» علاوه بر وفاداری به تاریخ، زندگی بانو ثقفی را با همه ابعادش به تصویر کشیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر پس از پنج دوره برگزاری مجزا از سال آینده (1401) یکپارچه و واحد برگزار می‌شوند.

خبرگزاری میزان

از جمله نقاط قوت و جالب فیلم سینمایی «قطع فوری» بازی مرحوم «علی انصاریان» در آن است که می‌تواند به نوبه خود جذابیت بیشتری را برای مخاطب رقم بزند و یادی از این فوتبالیست و بازیگر سینما برای مخاطبان او زنده شود.