پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

جشنواره جهانی فیلم فجر

جشنواره جهانی فیلم فجر

خبرگزاری ایسنا

فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» برای حضور در بخش رقابتی جشنواره «سالرنو» ایتالیا پذیرفته شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» در آستانه اکران عمومی در ایران، برای حضور در بخش رقابتی جشنواره «سالرنو» ایتالیا پذیرفته شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان درباره برگزاری جشنواره بین‌الملل فیلم فجر همزمان با جشنواره ملی اظهار داشت: ادغام این 2 بخش جشنواره پیامدها و برآیند خوبی دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طی روزهای اخیر و پس از اعلام تصمیم سازمان سینمایی بر ادغام بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم فجر، اظهار نظرهایی در حمایت و مخالفت با این تصمیم برای سینمای ایران و جایگاه جشنواره فجر توسط برخی از کارشناسان مطرح شده است.

خبرگزاری تسنیم

از 19 آبان سینماهای کشور میزبان فیلم‌های جدید سینمایی خواهند بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

کلاب‌هاوس خبرآنلاین امشب محل مناظره داغ موافقان و مخالفان ادغام جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر است که با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدان ساعت 20 برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

حدود دو هفته از ادغام بخش ملی و بین‌المللی جشنوار فیلم فجر می‌گذرد ولی حاشیه‌های این تصمیم رییس سازمان سینمایی همچنان ادامه دارد، چرا که هنوز یک سال هم از ثبت جهانی بخش بین‌الملل جشنواره فجر نگذشته و دیگر آنکه برخی کارشناسان این اقدام را بدون مشورت کارشناسی می‌دانند.

خبرگزاری تسنیم

با نگاهی به تاریخچه برگزاری جشنواره‌های فجر درمیابیم که چهره‌های مختلفی به سینمای ایران آمدند و همراهان جشنواره جهانی اینروزها به گونه‌ای از این میهمانان یاد می‌کنند که گویی پیشتر جشنواره فیلم فجر رنگ و روی میهمانان بین الملل و مهم به خود ندیده‌است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مناظره چالشی «بی‌چارچوب» و پخش مجموعه مستند جدید سه قسمتی «عصر طبیعت» و سریال «شاهرگ» از جمله خبرهای امروز صداوسیماست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ابراهیم حاتمی‌کیا با انتشار یادداشتی درباره مستند «بانو قدس ایران» این مستند را فیلمی تاثیرگذار دانست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی به بخش مسابقه جشنواره آپوریای کره جنوبی راه یافت.

خبرگزاری تسنیم

مقر اتحادیه جهانی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم موسوم به فیاپف در بروکسل بلژیک قرار دارد اما برای پذیرش عضویت شروطی دارد که تعدادی از آنها حافظ منافع سیاسی و فرهنگی کشور فرانسه است که متأسفانه از سوی مدیران وقت جشنواره جهانی فجر نیز پذیرفته شده است.

وب‌گاه تابناک

وی درباره انحلال جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: با شناختی که از مسئولان امروز و در جریان همکاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی وجود دارد، به شخصه تمایلی ندارم که باور کنم موضوع انحلال در کار باشد. احیانا تعدادی از کسانی که در جریان مذاکرات بین‌المللی نبوده‌اند و در بخش‌های دیگر جشنواره جهانی مشغول به کار بوده‌اند، اطلاعاتی نادرست را به هیات مسئول ارائه کرده‌اند که البته این قضیه...

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: کامیار محسنین مدیر برنامه‌ریزی و ارتباطات بین‌الملل سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به ارایه توضیحاتی درباره ادغام این رویداد در بخش ملی جشنواره فجر پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

نوید به‌تویی کارگردان فیلم سینمایی «گیسوم» معتقد است هرچند که سینما در ایران دلی است و با چشم صنعت به آن نگاه نمی‌شود، اما جایگاه سینمای ایران از فرانسه بالاتر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: مصطفی رزاق‌کریمی کارگردان مستند «بانو قدس ایران» از سختی‌ها و شیرینی پروسه تحقیق و ساخت مستندی با موضوع بانو خدیجه ثقفی همسر حضرت امام خمینی (ره) گفت.