پنج‌شنبه 19 مهر 1403

جشنواره ملی سلامت و هنر از سوی علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره ملی سلامت و هنر از سوی علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - جانشین معاون فرهنگی وامور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: جشنواره ملی، فرهنگی، هنری سلامت و هنر با هدف همبستگی این 2 بخش، استفاده حداکثری از ظرفیت هنر در قالب‌های مختلف و ارتقای سطح سلامت جسم و روح برگزار می‌شود.

دکتر مصطفی محمدی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح اهداف دیگر این جشنواره افزود: جریان سازی فرهنگی و هنری، ارتقای سطح سواد سلامت و رسانه، تبیین مرجعیت دانشگاه در امور پزشکی، ایجاد جریان سالم فرهنگی و هنری، ارتقای سلامت روان و پایه‌گذاری جریان‌های سالم فرهنگی و هنری در حوزه سلامت از دیگر اهداف آن است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته موضوعاتی از قبیل سلامت و پیشگیری، تفریح سالم، ارتقای سلامت روان و سلامت اجتماعی، انسان سالم، تغذیه سالم، بهداشت فردی و عمومی، سلامت و فضای مجازی، سلامت معنوی، مشارکت مردمی در حوزه سلامت، هنردرمانی در حوزه سلامت از جمله محورهای در نظر گرفته برای جشنواره سلامت و هنر است.

به گفته این مسؤول، در این میان کرونا بخش ویژه جشنواره لحاظ شده که این بخش نیز محورهایی شامل زندگی بعد از کرونا، کرونا و رفتار فردی اجتماعی، کرونا و فضای کسب و کارهای جدید، کرونا و خانواده‌ها، کرونا و فرصت‌های پیش‌رو، کرونا و وحدت و همدلی، کرونا و فعالیت‌های جهادی، کرونا و فضای مجازی، کرونا و فعالیت های فرهنگی، کرونا و اوقات فراغت و تفریحات سالم در منزل، کرونا و تعامل دستگاه‌های مختلف، کرونا و اعتماد به نظام سلامت اجتماعی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، کرونا و شیوه جدید مدیریت بحران، کرونا و پویش های مردمی را شامل می شود.

وی اظهار داشت: تصویر سازی، پوستر، موشن گرافی فیلم کوتاه مردمی، ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، نقاشی در 2 بخش کودکان و آزاد و عکاسی از جمله بخش‌های طراحی شده برای جشنواره سلامت و هنر است.

محمدی افزود: آثار مورد نظر جشنواره ملی سلامت و هنر تا 15 خردادماه امسال جمع آوری خواهد شد و تلاش می‌شود داوری آثار تا آخر این ماه نیز انجام و نتایج اعلام شود که در صورت رفع مشکلات کنونی مراسم برگزیدگان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای برگزیدگان آثار برتر جشنواره ملی سلامت و هنر لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی پیش‌بینی شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*