یک‌شنبه 15 مهر 1403

جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد

همدان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا پایان تیر سال‌جاری فرصت دارند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

عاطفه زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اسفند پارسال آغاز شد و نهم خرداد آخرین روز شرکت در این رویداد بود که با توجه به استقبال مردم تمدید شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 31 تیر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت samakpl.ir در مسابقات آنلاین این دوره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خاطر نشان کرد: بستر برگزاری کامل این جشنواره در فضای مجازی آماده شده و نیازی به مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی نیست و با مراجعه به سایت جشنواره امکان دانلود منابع و نامنویسی وجود دارد.

زارعی گفت: این جشنواره در قالب‌های داستانک نویسی، روزنامه‌کتاب، مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی طراحی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه 12 منبع در این جشنواره برای سه گروه سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تعریف شده است خاطرنشان کرد: هر فردی بنا به علاقه خود می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 62 هزار نفر از استان همدان در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند گفت: بیش از نیمی از شرکت کنندگان به صورت الکترونیکی در این جشنواره شرکت کرده بودند.

زارعی خاطرنشان کرد: تهدید کرونا فرصتی شد تا بتوانیم فعالیت‌های کتابخوانی را هرچه بیشتر در فضای مجازی گسترش دهیم.

*س_برچسب‌ها_س*