شنبه 29 اردیبهشت 1403

جلیلی: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت می‌فروشیم / اعتراف دشمن به شکست فشار حداکثری

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جلیلی: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت می‌فروشیم / اعتراف دشمن به شکست فشار حداکثری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت می‌فروشیم، پولش را هم می‌گیریم و کارمزد فروش آن نیز بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان - سعید جلیلی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به مناسبت 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کار امام خمینی را امتداد اندیشه‌ها معرفی کرد و گفت: مردم انقلاب را انتخاب کردند و به همین دلیل 22 بهمن را یوم الله می‌نامند. 22 بهمن یک جشن ملی و داخلی نیست، زیرا تمام دنیا را از آن زمان تاکنون متوجه خود کرده. در انقلاب اسلامی و حتی جنگ تحمیلی تمام کشور‌ها از طرف مقابل حمایت کردند، ولی مردم توانستند وضعیت را متفاوت کنند.

به گفته جلیلی، «3 سال پیش در زمان چهل سالگی انقلاب آن‌ها گفتند که می‌خواهیم ایران چله انقلاب را نبیند و به گفته خودشان چیزی از فشار حداکثری کم نگذاشتند. در بهمن ما امسال مسئولان رده بالای آمریکا صراحتا گفتند که سیاست فشار حداکثری ما شکست فاحشی خورد. برخی می‌گویند من خوشبینانه تحلیل می‌کنم، ولی من بر اساس اظهارات رسمی مقامات آمریکا این مسئله را بیان می‌کنم.»

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: ضمن تاکید بر رویکرد مشابه دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آمریکا بر علیه ایران گفت: ترامپ، اوباما، هیلاری کلینتون و بایدن سیاست متفاوتی در قبال ما نداشته اند. در همین یک و نیم سال ریاست جمهوری بایدن هم تحریم‌ها برداشته نشده. در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت می‌فروشیم و پولش را هم می‌گیریم و کارمزد این فروش بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.

ایستادگی ملت ایران بر آرمان‌هایش دلیل شکست تحریم‌هاست. در 3 سال اخیر خیلی گفته شد ملت ایران از آرمان هایش برگردد، زیرا چاره‌ای جز این نیست. این بخش دیگری از سخنان جلیلی در گفت‌وگوی ویژه خبری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خروج ترامپ از برجام گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 بار اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و حتی کشور‌های اروپایی هم این مسئله را قبول داشتند، ولی می‌گفتند جز ابزار تاسف نمی‌توانیم کاری بکنیم. رئیس دولت آمریکا اعلام کرد که دستور ترور حاج قاسم سلیمانی در کشور ثالث را داده است. آمریکا گفته منزوی شدیم و ایران در این سیاست فشار حداکثری عقب که نرفت جلو هم رفت نشان از پیروزی ایران و عظمت ملت ایران است.

در حال تکمیل...