یک‌شنبه 15 مهر 1403

جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در شهرستان خرمدره به 99 درصد رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در شهرستان خرمدره به 99 درصد رسید

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای ویستان بالا و پایین جمعیت تحت پوشش روستایی شرکت آب و فاضلاب در شهرستان خرمدره به 99 درصد رسید.

علیرضا جزء قاسمی روز یکشنبه بابیان این مطلب به خبرنگاران افزود: در شهرستان خرمدره 14 روستا با جمعیتی بالغ بر 13 هزار و 500 نفر و بیش از چهار هزارو 550 مشترک از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می باشند.

وی یادآورشد: آب آشامیدنی این میزان جمعیت از طریق 13 حلقه چاه آب شرب، 6 دهنه چشمه و یک رشته قنات تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: روستاهای تحت پوشش شرکت آبفا در شهرستان خرمدره دارای 18 ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری، خطوط انتقالی به طول 43 هزار متر و شبکه توزیعی بالغ بر 90 هزار متر می باشد.

جزء قاسمی تصریح کرد: 20 باب مخزن با حجم ذخیره سازی بالغ بر پنج هزار مترمکعب برای ذخیره آب شرب روستایی در شهرستان خرمدره وجود دارد.

وی گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور آبفای شهرستان خرمدره در راستای خدمات رسانی مطلوبتر به روستائیان و جهت حصول نتایج بهتر، نسبت به نوسازی و بهسازی منابع تولید، ایستگاه های پمپاژ و ارتقاء شاخص های بهداشتی و کنترل کیفیت آب در این شهرستان اقدام نموده است.

این مسئول تصریح کرد: توسعه خدمات بخش روستایی و تسریع در ارائه این خدمات جزو اهداف و سیاست های راهبردی شرکت آب و فاضلاب در دوران پسا یکپارچه سازی است.

*س_برچسب‌ها_س*