پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

جنایات پهلوی از دستور حیازدایی تا کشتار هولناک مخالفان / وقتی شبکه‌های اجتماعی تبدیل به ابزاری برای تحریف تاریخ می‌شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جنایات پهلوی از دستور حیازدایی تا کشتار هولناک مخالفان / وقتی شبکه‌های اجتماعی تبدیل به ابزاری برای تحریف تاریخ می‌شوند

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه کشتار بیش از 2 هزار نفر از نمازگزاران مخالف کشف حجاب در مسجد گوهرشاد سند ننگین دیگری در حیازدایی پهلوی هاست، گفت: در زمان پهلوی دوم هم اگر چه پاسبانان زنان محجبه را در کوچه و خیابان نمی زدند اما با تبلیغ عملی برهنگی و هرزگی، جسم و روح زن را نشانه گرفته بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره روستا، مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان در خصوص جنایات رژیم پهلوی برای نابود عفت و حجاب زنان ایرانی اظهار کرد: برای شناخت وضعیت زنان در دوران پهلوی توجه تحلیلی کمک می کند. خوب است بدانیم سیاست استعمار پیر بریتانیا عدم مداخله مستقیم در ایران است چرچیل می گفت باید ازطریق دست نشاندگان بومی با نقاب وطن پرستی سیاست معروف نفوذ نامرئی را اجرا کنیم.

وی در ادامه افزود: در همین راستا رضاخان که مردی قلدر و بی سواد بود را به عنوان مجری اسلام زدایی انتخاب کردند. او معتقد بود پیشرفت ایران در گرو تغییر لباس و کشف حجاب است. دستور حیازدایی با اجبار در استفاده از لباس متحد الشکل، فریاد همه حتی کارمندان دولت را درآورده بود یکی از افسران می گوید در جلسات همسران ما همسری که زیباتر بود بدون اختیار شوهرش در اختیار مافوق قرار می گرفت.

روستا با بیان اینکه کشتار هولناک بیش از 2 هزار نفر از نمازگزاران مخالف کشف حجاب در مسجد گوهرشاد سند ننگین دیگری در حیازدایی پهلوی هاست، گفت: در زمان پهلوی دوم هم اگر چه پاسبانان زنان محجبه را در کوچه و خیابان نمی زدند اما با تبلیغ عملی برهنگی و هرزگی، جسم و روح زن را نشانه گرفته بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی بیان کرد: شاه، مادرش، همسرانش و از همه بدنام‌تر خواهرش اشرف، به فساد و بی بندوباری مشهور بودند تا جایی که بارها نجیب زاده نبودن شاه و خانواده اش توسط سیاستمداران خارجی مورد اعتراض قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آلودگی های شرم آور جنسی و اخلاقی، اعتیاد به مواد مخدر مسأله معمولی این خانواده بود. اشرف، سلطان مواد مخدر و قاچاقچی بین المللی و عضو مافیای آمریکا بود. می توانید تصور کنید جامعه ای که مراکز هرزه‌گری و شیره‌کش خانه‌های آن چندین برابر دانشگاه های آن است و تعداد لیتر مصرف شراب روزانه اش 200 برابر انتشارات سالیانه کتابش است، چه وضعیت داشت؟

روستا افزود: در کنارش این را هم اضافه کنید که خانواده های ثروتمند 30 درصد این جامعه هستند اما 90 درصد درآمد را در اختیار دارند که در چنین شرایطی پهلوی از بیت المال 300 میلیون دلار صرف جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در ادامه اقدامات ضد دینی زنان دربار مثل شمس که تبلیغ مسیحیت می کرد، رشد یافتن حلقه های فراماسونری تحت تاثیر فعالیت های فرح و یا دادن مناصب مهم کشوری به بهاییان تنها بخشی از جنایات رژیم پهلوی بود که بر سر زنان این کشور و خانواده ها آورد، عنوان کرد: حاکمان واداده سنت های فرهنگی را به راحتی به پای شبه مدرن شدن کنار گذاشتند. شبه توسعه ای که بیشتر تقلیدی بود، توانست پای بیگانگان را به مملکت باز کند و به بیان واضح تر خدمات پهلوی بیشتر جنبه استعماری و استبدادی داشت.

وی با بیان اینکه اما امروز به طرز شگفت انگیزی شاهد بزک کردن پهلوی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستیم، تصریح کرد: در همین راستا با روایتی ناقص، تحریف شده و نسبتا زنانه به مسائل حاشیه ای می پردازند. این جریان با تکنیک حرکت از پله دوم در تلاش است تاریخ پهلوی را محدود به برخی پروژه اقتصادی کند که این خطاست چرا که اگر اقدامی مثل ساخت دانشگاه تهران عامل موفقیت رژیم پهلوی باشد، ساخت رصد خانه مراغه هم معیار خوبی برای حقانیت مغول هاست.

روستا ادامه داد: این خدمات ادعایی هم گاهی درست نیست و به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام کردن دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (اولین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (تاسیس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران ساخته شد. پس این مراکز از قبل بودند و فقط در دوران پهلوی تجمیع شدند. بماند که تفاوت نیت امیر کبیر از تاسیس دارالفنون، معماری ایران بود که با قصد پهلوی که تقلید صرف از فرهنگ غرب بود بسیار مغایر است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از این پیشرفت ها در زمان قاجار پایه‌گذاری شد مانند مریض‌خانه دولتی در سال 1251 توسط ناظم الاطبا به راه افتاد، افزود: سایر جنایات پهلوی از قتل عام بخشی از لرهای بختیاری تا 24 هزار مفقودالاثر در دوران رضاشاه تا قتل هزاران نفر در زندان توسط دکتر احمدی در زمان رضاشاه به حدی است که هر مخاطب منصفی را نسبت به خدمات ادعایی این رژیم جنایتکار بدبین می کند.

وی در پایان تأکید کرد: امروزه جهاد تبیین و بیان خاطراتی که از زمان طاغوت لمس کرده ایم و به چشم دیده ایم برای نسل جوان واجب شرعی است تا رهزنان با تحریف و جعل تاریخ،، امنیت و سعادتی که به آن دست یافته ایم را به یغما نبرند.

انتهای پیام /