پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

جوامع بین المللی اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
جوامع بین المللی اسرائیل را مجبور به توقف جنگ کنند

مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام گفت: از همه جوامع بین‌المللی می‌خواهیم که جلوی نسل‌کشی فلسطینیان را گرفته و اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و گردن نهادن به مقررات بین‌المللی کنند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شیخ عبدالعزیز سرحان، مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی، صبح امروز پنجشنبه 29 شهریور، در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن ابلاغ سلام دبیرکل اتحادیه جهان اسلام به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و شرکت کنندگان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و آرزوی موفقیت برای این کنفرانس، تمدن اسلامی را الگوی آبادانی جهان معرفی کرد.

او با بیان اینکه گرایش به اسلام افتخار بزرگی برای محسوب می‌شود، اظهار داشت: خدای متعال ما را مفتخر کرده است که به دین اسلام بگرویم و یکی از اعضای امت اسلامی باشیم.

مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی اتحاد امت اسلام را یکی از دستورات مهم خدای متعال در قرآن کریم عنوان کرد و گفت: مسلمانان در همه جوامع در پیروی از فرمان خدا یعنی «اِنَمَا المُؤمِنُونَ اِخوَه فَأَصلِحُوا بَینَ أَخَوَیکُم» دست به دست هم بدهند و اتحاد خود را حفظ کنند.

او با تأکید بر چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت خاطرنشان کرد: اتحادیه جهان اسلام که مقر آن در مکه مکرمه است، همه مسلمانان را به تقریب و وحدت و نشر و گسترش وحدت اسلامی فرا می خواند تا امت اسلامی بتواند رسالت تمدنی خود را به جهانیان اعلام کند.

شیخ سرحان تصریح کرد: وحدت عملی جامعه اسلامی جز با همکاری و مصالحه بین مسلمانان تحقق پیدا نمی‌کند. بنابراین باید در این موضوع همت عملی و فکری داشته باشیم. مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی ادامه داد: تمامی مسلمانان باید پیرو ارزش های مبتنی بر گفت وگوی اسلامی باشند.

او خاطرنشان کرد: اتحادیه جهان اسلام سندی با عنوان ایجاد پل بین مذاهب اسلامی را ارائه داده است که مسلمانانی با گرایش های مختلف از کنار کعبه معظمه این سند را دریافت کردند.

سرحان احترام متقابل میان مسلمانان را لازمه حفظ وحدت عنوان کرد و گفت: مسلمانان هرچقدر هم اختلاف نظر داشته باشند اما در اصول و مبانی اشتراک دارند.

مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در ادامه سخنان خود به فجایع روی داده در فلسطین اشغالی و نوار غزه اشاره کرد و گفت: این رویداد اسفناک بر پیشانی بشریت عرق شرم نشانده است.

شهریاری: امنیت منطقه در گروی وحدت علیه رژیم صهیونیستی است

او ادامه داد: جامعه بین الملل در این زمینه از سیاست یک بام و دوهوا استفاده می کند. لذا ما از همه جوامع بین المللی می‌خواهیم که جلوی نسل کشی فلسطینیان را گرفته و اسرائیل را مجبور به توقف جنگ و گردن نهادن به مقررات بین المللی کنند و تلاش کنند که حقوق مشروع ملت فلسطین به آنها بازگردانده شود.

مشاور دبیرکل اتحادیه جهان اسلام از عربستان سعودی در پایان سخنان خود از جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد.