شنبه 29 اردیبهشت 1403

حاشیه سازی از سخنان فرمانده کل سپاه / منظور سردار سلامی چه بود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
حاشیه سازی از سخنان فرمانده کل سپاه / منظور سردار سلامی چه بود؟

همشهری آنلاین نوشت: آیین وداع با شهدای حمله تروریستی کرمان روز جمعه با حضور پرشکوه کرمانی‌ها و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد؛ مراسمی که طی آن رئیس‌جمهور و فرمانده‌کل سپاه‌پاسداران در سخنانی، بر گرفتن انتقام خون شهدای مظلوم کرمان تاکید کردند.

پیکرهای شهدا پس‌از برگزاری مراسم وداع در مصلای شهر کرمان، به گلزار شهدای این شهر منتقل و با حضور خانواده‌های داغدار شهدا، به خاک سپرده شد. گلزار شهدای کرمان روز جمعه حال‌وهوای عجیبی داشت و خانواده‌های بیش‌از 50 شهید برای وداع آخر با عزیزان‌شان آمده بودند؛ شهدایی که درمسیر زیارت مزار سردار مقاومت، شهید سلیمانی به شهادت رسیدند.

چرا ابراهیم رئیسی به زنجان نرفت؟

فرمانده کل سپاه خطاب به داعش: هر جا باشید شما را می یابیم / انتقام می گیریم / اگر مرد هستید با ما بجنگید چرا زنان و کودکان را می کشید؟

تاکید بر تحقق فرمان رهبر

فرمانده کل سپاه‌پاسداران سخنران آیین تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در مصلای این شهر بود. مهم‌ترین محورهای سخنان سردار حسین سلامی را در ادامه می‌خوانید.

  • انتقام شهیدان گرفته خواهد شد. این شهادت‌ها بازتاب، عکس‌العمل و پژواک شکست‌های سختی است که طی سال‌های اخیر بر پیکره استکبار و عوامل منطقه‌ای و درونی آن وارد شده‌است.
  • با یک آرایش پیوسته و زنجیره به‌هم متصل از شیاطین کوچک و بزرگ عالم در نبرد بین اسلام و کفر، یک واقعیت و حقیقت انکارناپذیر در صفحه زندگی امروز ملت عزیز ایران و امت اسلام مواجه هستیم.
  • فرمان رهبرمعظم‌انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت. فکر نکنید ملت مسلمان ایران و امت اسلام دست بسته بوده، خداوند طی دهه‌های اخیر به‌خصوص سال‌های گذشته، دست‌های ما را به روی دشمنان‌مان باز کرد.
  • در چند دهه اخیر با قدرتی به نام آمریکا در نبرد واقعی بوده‌ایم، اما در همه آنها آمریکا را با شکست‌های خفت‌بار بدرقه کرده‌ایم.
  • ما با این شهادت‌ها از میدان جدا نمی‌شویم، تراکم مردم عزیز کرمان را پس‌از شهادت دیدید؛ این ملت با شهادت مقابل دشمن کرنش نمی‌کند.
  • «طوفان‌الاقصی» شکست‌پذیری رژیم جعلی صهیونیستی را به زیبایی نشان داد و امروز، هرروز حداقل 20صهیونیست در غزه به دست فلسطینی‌های قهرمان به هلاکت می‌رسند.
  • داعش محصول سیاست آمریکا در جهان اسلام بوده‌است.
  • ضرباتی که دشمن دریافت کرده سنگین، سخت، دردناک و غیرقابل تحمل بوده و امروز مقامات صهیونیست راهی برای فرار از این باتلاق ویرانگر ندارند.

حاشیه‌سازی درباره سخنان فرمانده‌کل سپاه

سخنرانی فرمانده‌کل سپاه‌پاسداران در مراسم وداع با شهدای حمله تروریستی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، اما برخی کوشیدند با حاشیه‌سازی در فضای‌مجازی، سخنان سردار سلامی را وارونه جلوه دهند. ماجرا از جایی آغاز شد که فرمانده سپاه در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: «انتقام این شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده‌است». برخی در فضای‌مجازی تلاش کردند با ارائه برداشت‌های سطحی از این جمله، این‌گونه جلوه دهند که مسئولان ایرانی درحال شانه‌خالی کردن از مطالبه «پاسخ سخت» به تروریست‌ها هستند. این‌درحالی است که طی روزهای اخیر همه مقام‌های ارشد کشور بر موضوع «پاسخ سخت» به تروریست‌ها و گرفتن انتقام خون شهدای کرمان تاکید کرده‌اند. برداشت‌های وارونه از سخنان سردار سلامی درحالی‌است که جمله مذکور بیش‌از هرچیز، ناظر بر تحولات میدانی و سلسله تحولات جاری در منطقه است که دشمنان ایران اسلامی را ناگزیر به انجام اقدام‌های تروریستی، نظیر آنچه در کرمان اتفاق افتاد، کرده‌است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1857189