یک‌شنبه 15 مهر 1403

حال خوب پارک علم و فناوری زنجان مشروط به اختصاص زمین است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
حال خوب پارک علم و فناوری زنجان مشروط به اختصاص زمین است

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: حال پارک علم و فناوری استان با اختصاص زمین، خوب می‌شود.

داوود مرادخانی ظهر امروز (14 مهرماه) در نشست خبری که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، در رابطه با بودجه اختصاص‌یافته به پارک علم و فناوری استان زنجان، اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته به پارک علم و فناوری استان 2 میلیارد تومان است که نسبت به استان‌های هم‌جوار رقم بسیار پایینی است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان شتاب‌دهنده وجود ندارد، تصریح کرد: باید کمک شود تا در اکوسیستم شتاب‌دهنده اضافه شود. ما باید به یک بلوغی برسیم که شتاب‌دهنده را توجیه کنیم تا در استان مستقر شود؛ گفتنی است شتاب‌دهنده مانند قایق تندرویی است که در مدت زمان کمی مراحل آموزش و برنامه‌ریزی را طی کرده و به کسب درآمد می‌رسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه اکنون زنجان در زمینه دانش‌بنیان و ایده‌های فناور نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، ادامه داد: استان، ظرفیت‌های خوبی در زمینه منابع برق، کشاورزی، صنایع‌دستی و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان دارد ولی نیازمند گسترش اکوسیستم استارت‌آپی است.

مرادخانی با بیان اینکه سرمایه‌گذار هوشمند کسی است که در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کند، اظهار کرد: زنجان، استان زیاد بزرگی نیست، به همین دلیل کارهای کارآفرینی در این استان به سرعت اتفاق می‌افتد و پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در استان زنجان بازیگران اکوسیستمی استارت‌آپی را گسترش دهیم، افزود: یک ایده فناور اکنون به تولید محصول و ثبت سفارش رسیده است؛ به طوری‌که اکنون 6000 سفارش گرفته و در نمایشگاه دبی، فروش داشته است.

این مسئول، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان مسئول توسعه کاربردی بوده ولی دانشگاه‌ها مسئولیت آموزش آکادمیک دارند، تصریح کرد: همه افراد در کشور باید در یک راستا حرکت کنند تا سبب هم‌افزایی و سپس به ترتیب موجب تغییر، تحول و جهش شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه حال پارک علم و فناوری استان خوب است ولی باید یک‌سری از مشکلات آن حل شود، ادامه داد: معاون فنی و فناوری رئیس‌جمهور از عملکرد پارک علم و فناوری استان راضی بوده و تنها به دلیل نداشتن زمین و مشکلات موجود، حال پارک علم و فناوری استان خوب نیست ولی با رفع مشکلات حالش بهتر می‌شود.

مرادخانی اظهار کرد: مدیران استانی هوشمند و همراه هستند ولی دغدغه سازمان خود را دارند و زمانی متوجه نقش پارک علم و فناوری استان خواهند شد که فرزند خود نیازمند اشتغال باشد.

انتهای پیام