سه‌شنبه 17 مهر 1403

حجاب باعث پایداری زندگی و خانواده می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حجاب باعث پایداری زندگی و خانواده می شود

رشت - ایرنا - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: حجاب باعث پایداری در زندگی و همچنین باعث ایجاد عشق و علاقه بیشتر در خانواده می شود.

معصومعه پرسا روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف در رشت اظهار داشت: حجاب مخصوص به فرد و یا جنس خاص نیست بلکه مربوط به همه اقشار زن و مرد است که رعایت آن تاثیرات بسیار مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر هم اینک سن ازدواج بالا رفته و مشکلاتی همچون افزایش طلاق را نظاره گر هستیم، یکی از دلایل عمده آن، بی حجابی است که باعث سست شدن بنیان خانواده می شود و در خانواده هایی که شاهد حجاب هستیم، بنیان آن خانواده ها استوار و بسیار محکم تر است.

وی ادامه داد: امروزه در جامعه شاهد هستیم که به دلیل مشکلات موجود، افرادی در توسعه عفاف و حجاب فعالیت می کنند اما در نقطه مقابل نیز، بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی عنوان می کنند که حجاب شخصی است اما حجاب مانند دروغ گفتن، غیبت کردن و غیره شخصی نیست و عواقب آن ناهنجاری های زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر یکی از عوامل مهم بی حجابی، آقایان هستند چون این قشر نسبت به این امر کم توجه هستند در صورتی که آقایان می توانند در امر حجاب برای خود و بانوان که این بانوان شامل همسران، خواهران و غیره می شود نقش موثری داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در کشور خود قانون عفاف و حجاب را داریم، اما این قانون به طور صحیح و درست در جامعه ما اعمال نمی شود و این در حالی است که حتی در کشورهای غربی در مراکز آموزشی، ادارات و غیره یک پوشش هماهنگی دارند و بعضی از نکات را رعایت می کنند.

پرسا خاطرنشان کرد: ما نیز از مسئولان کشور، نمایندگان مجلس و نمایندگان استانی همچون نمایندگان ولی فقیه در استانها و استانداران تقاضا داریم که در امر حجاب بیشتر ورود کرده و قانون حجاب و عفاف را مطالبه کنند تا این قانون در سطح جامعه اجرایی شود.

وی به حضور بیشتر بانوان کم حجاب نسبت به بانوان باحجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: البته تعداد بانوان محجبه نیز در جامعه بسیار زیاد است اما اکثر اوقات این بانوان در خانه ها هستند و کمتر در جامعه حضور می یابند اما بانوان کم حجاب و یا بی حجاب به طور معمول بیشتر در سطح جامعه حضور می یابند وگرنه تعداد بانوان محجبه نیز بسیار زیاد است و امیدواریم که این فرهنگ حجاب بیش از پیش در جامعه گسترش یابد و جوانان ما نیز به جمع بسیجیان بپیوندند و با اجرای صحیح حجاب و عفاف، جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم که این امر در نهایت باعث شادی مردم خواهد شد.

وی به هفته حجاب و عفاف و برنامه های مربوط به آن نیز اشاره و بیان کرد: روز 21 تیر سال 1314 در مسجد گوهرشاد تعدادی از هموطنان بیگناه ما به دلیل حفظ حجاب به شهادت رسیدند و به همین دلیل 21 تیر روز حجاب و عفاف نامگذاری شده و به مناسبت این هفته در ایران برنامه های مختلفی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان تصریح کرد: البته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه های تجمعی و همایش در گیلان و سایر استان های کشور برگزار نمی شود اما برنامه های مختلفی در پویش های فضای مجازی انجام می شود تا شاهد افزایش بیشتر حجاب در سطح جامعه باشیم و همچنین در این هفته علاوه بر انجام برنامه مواسات که به تعدادی از نیازمندان کمک می شود، افراد کارآفرین در حوزه تولید البسه حجاب و عفاف نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*