دوشنبه 14 خرداد 1403

حسین امیر عبداللهیان یک دیپلمات مقاوم بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حسین امیر عبداللهیان یک دیپلمات مقاوم بود

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - در پی سانحه‌ی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان ایشان، تمامی سر نشینان بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. در این میان حسین امیر عبدللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم، اولین وزیر امور خارجه شهید ایران به شمار می‌آید. دکتر عباس خامه یار، رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان، در این رابطه در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: دکتر...

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - در پی سانحه‌ی سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان ایشان، تمامی سر نشینان بالگرد به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. در این میان حسین امیر عبدللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم، اولین وزیر امور خارجه شهید ایران به شمار می‌آید.

دکتر عباس خامه یار، رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان، در این رابطه در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: دکتر حسین امیرعبداللهیان، خیلی قاطع از مقاومت حمایت می‌کرد. عملیات وعده صادق، سفر‌هایی که به کشور‌های مختلف عربی در نقد عادی سازی روابط با اسرائیل داشتند، تشکل هر چه بیشتر میدان‌ها و وحدت ساحات که در ادبیات مقاومت معنی پیدا کرد و در عملیات طوفان الاقصی عملا متجلی شد؛ از اقدامات ایشان بود. همچنین تماس‌ها و ملاقات‌های ایشان با سران مقاومت، نقش مهمی در میدان مقاومت داشت. به همین خاطر گروه‌های مقاومت بیش از دیگران نسبت به این ضایعه ابراز تاسف کردند.