چهارشنبه 4 مهر 1403

حضور «آخرین کوسه نهنگ» در سه جشنواره بین المللی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حضور «آخرین کوسه نهنگ» در سه جشنواره بین المللی

رامتین بالف کارگردان مستند «آخرین کوسه نهنگ» درباره حضور این مستند در جشنواره بین‌المللی ناتوراله (طبیعت و سفر) در آلمان گفت: «آخرین کوسه نهنگ» در آذرماه امسال به جشنواره ناتوراله آلمان حضور پیدا خواهد کرد. در بخشی که فیلم ما حضور دارد، 24 فیلم در کنار یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم ناتوراله هر دو سال یک بار در شهر ویسبادن آلمان برگزار می‌شود. در این جشنواره یک هیات بین المللی متشکل از کارشناسان به تاثیرگذارترین فیلم‌های سال‌های اخیر در زمینه‌های طبیعت، محیط زیست، سفر و گردشگری جایزه می‌دهند.

بالف درباره حضور این فیلم در یک جشنواره دیگر مطرح کرد: این خبر را هم اینجا اعلام کنم که «آخرین کوسه نهنگ» به جشنواره اُ سی (OC Film Fiesta) آمریکا نیز راه پیدا کرده است. با توجه به این حضور، فیلم «آخرین کوسه نهنگ» در ماه‌های پیش رو در سه جشنواره بین المللی حضور پیدا خواهد کرد. ابتدا به آمریکا، بعد به انگلیس و درنهایت به آلمان می‌رود.

مستند «آخرین کوسه نهنگ» برنده جایزه بهترین موسیقی و بهترین تصویربرداری از هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» شده است. همچنین دیپلم افتخار بهترین مستند چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

«آخرین کوسه نهنگ» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی)، روایتگر کوسه نهنگی است که دنبال همزاد و عشق خود در دریا می‌گردد.

عوامل این مستند 75 دقیقه‌ای عبارتند از تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: رامتین بالف، فیلمبردار: رشاد بالف و رامتین بالف، تدوین و صداگذاری: رشاد بالف، تحقیق و پژوهش: رامتین بالف و رشاد بالف، موسیقی: اکبر ابراهیمی، دستیار فیلمبردار: کوشیار یزدانی، دستیار تهیه: معصومه شهریاری، دستیار تدوین: سبیکه رحیمی، مدیر هماهنگی تولید: عباس مطاف، گوینده: رامتین بالف، تولید مشترک مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و کارگاه سینمایی برادران بالف.

خبرنگار: زهرا بالاور