چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اجرای پروژه ها، گفت: حضور بخش خصوصی در این مسیر یک ضرورت است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده پنجشنبه در بازدید از طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی اظهار داشت: امروز اگر به ظرفیتهای بخش خصوصی توجه نکنیم با توجه به منابع درآمدی کشور و بودجه سالانه نمی توانیم برخی از برنامه ها را به پیش ببریم و از همین رو مشارکت و حضور بخش خصوصی در پروژه های بندری کار بسیار ارزشمندی است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی بخوبی و با جدیت درحال انجام است.

امام جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از نگاه توسعه ای سازمان بنادر جهت تقویت و توسعه متوازن بنادر کوچک در جای جای استان هرمزگان، گفت: ظرفیت استان هرمزگان هم در حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز و هم در دریای عمان و آبهای آزاد یک ظرفیت خدادادی و کم نظیر بر ای گسترش بخش بندری است.

وی با بیان اینکه اتفاقات متاثر از شیوع ویروس کرونا برای ما دغدغه هایی را از نظر تامین کالاهای اساسی در پی داشت، افزود: برنامه ریزی نظامند و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر جهادگران عرصه اقتصاد در تامین کالاهای اساسی و استراتژیک مورد نیاز مردم شاسیته تقدیر است.

در این بازدید علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیحاتی را از روند تخلیه و بارگیری کالاها، طرح های توسعه ای در بنادر استان و پروژه های سرمایه گذاری ارائه کرد.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران دارای ظرفیت تخلیه وبارگیری با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*