شنبه 14 مهر 1403

حضور رهبر انقلاب در جشن «فرشته‌ها» پیامی بزرگ دارد / نهاد‌ها باید پای کار تربیت نوجوانان بیایند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور رهبر انقلاب در جشن «فرشته‌ها» پیامی بزرگ دارد / نهاد‌ها باید پای کار تربیت نوجوانان بیایند

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشن سراسری «فرشته‌ها» برای دختران دانش‌آموز در کشور، این اتفاق را حرکتی گسترده و نقطه عطفی بزرگ در زندگی دختران نوجوان کشور دانست و گفت: رسیدن به سن تکلیف یکی از نقاط عطف در زندگی افراد است، مرحله‌ای جدید که انسان را از دوران کودکی و بی‌مسئولیتی وارد زندگی جدی می‌کند، اما گاهی متأسفانه ما شاهد آن هستیم که با مغفول ماندن بسیاری از مضامین اخلاقی، شرعی و عرفی، این برهه از زندگی نوجوانان مغفول می‌ماند و خانواده‌ها خواسته یا ناخواسته فرزندانشان را به سمت کودکی و کودکانه بودن سوق می‌دهند، و این در حالیست که آن‌ها بزرگ شدند و به آغاز بلوغ فکری در جامعه رسیدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه به برگزاری آیین جشن تکلیف و مراسم جشن «فرشته‌ها» در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین مراسمی آن هم خارج از هرگونه چارچوب‌های تشریفاتی که در دیگر دیدار‌های رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) شاهد آن هستیم، دربرگیرنده پیام بزرگی برای داخل و خارج کشور است. چراکه دخترکان 9 ساله ما، امروز در کنار عالی‌ترین مقام کشور و ولی فقیه رسیدن به سن تکلیف خودشان را جشن گرفتند.

او با اشاره به تاثیر مستقیم برگزاری جشن «فرشته‌ها» در بین خانواده‌های ایرانی گفت: شاید در برخی از مواقع خانواده‌ها به برگزاری جشن تکلیف برای فرزندانشان مُصر باشند، اما حالا با برگزاری چنین جشن سراسری توسط سازمان تبلیغات اسلامی، نباید از تاثیرگذاری آن در جامعه غافل بود و باید در ادامه مسیر آن یک فکری نو و جریانی تازه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر ضمن ابراز تأسف درخصوص خلأ برنامه‌ریزی برای دوران نوجوانی آیندگان کشور، ادامه داد: نهاد‌های انقلابی و فرهنگی ما باید برنامه‌ریزی دقیق و درستی برای دوران نوجوانی فرزندان این سرزمین که جزو آیندگان کشور هستند، داشته باشد. متأسفانه در برخی از ارگان‌ها و دستگاه‌ها کم کاری یا کوتاهی شده است، اما امیدوارم نهاد‌هایی مثل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان و وزارت ورزش و جوانان، نقشه راهی برای نوجوانان داشته باشند و با یک رویکرد تکلیف‌مدارانه به دوران نوجوانی فرزندان این کشور ورود کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شور و شعف دختران در حسینیه امام خمینی (ره) و گفت‌وگوی بی‌واسطه‌شان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: حسی که در جمع دخترانه حسینیه امام خمینی (ره) آن روز وجود داشت، هیچ‌وقت حس نشده بود، چراکه آن‌هاخیلی راحت کنار ولی فقیه‌شان نماز خواندند و رهبری را خطاب قرار دادند و درددل‌هایشان را بیان کردند. این مراسم مصداق فکر نو و خلاقانه‌ای است که باید در زمره کار‌های سازمان تبلیغات اسلامی به طور ثابت و روزآمد انجام گیرد و اتفاقاتی مثل جشن سلام فرمانده و جشن فرشته‌ها نشان دهنده پیگیری این موضوع توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.