یک‌شنبه 15 مهر 1403

حلب و خیرآباد خنک‌ترین نقطه استان زنجان به ثبت رسیدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حلب و خیرآباد خنک‌ترین نقطه استان زنجان به ثبت رسیدند

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: حلب و خیرآباد با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین نقطه این استان طی 24 ساعت گذشته گزارش شد.

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر زنجان نیز با میزان دمای 9 درجه سانتیگراد دومین نقطه خنک این استان بود افزود: طی مدت یاد شده، شهرستان ماهنشان از توابع این استان نیز با میزان دمای 34 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی حاکم بر استان تا فردا به شکل پایدار خواهد بود، اظهار داشت: از اواخر روز یکشنبه تا چهارشنبه /6 تا 9 مهر ماه / میزان دمای این استان کاهش خواهد یافت اما به صفر و زیر صفر نخواهد رسید اما اواخر هفته با افزایش دما مواجه خواهیم شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان 19 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام شد که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی افزود: آسمان امروز زنجان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از بعدازظهر نیز شاهد وزش باد خواهیم بود که طبق پیش بینی های صورت گرفته سرعت آن می تواند در برخی از نقاط این استان به 40 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*